وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:


آنفولانزا تا ۱۰ روز آینده فروکش خواهد کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شیوع بیماری آنفولانزا در کشور با بیان اینکه پیک بیماری تا حدود ۸ تا ۱۰ روز دیگر فروکش خواهد کرد گفت: با رعایت اصول بهداشتی مانند شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و جلوگیری از روبوسی نگرانی عمده‌ای نخواهیم داشت.

سعید نمکی ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص شیوع بیماری آنفولانزا در کشور نیز عنوان کرد: بیماری آنفولانزا شیوع بالایی در سال ۹۴ با ویروس H1N1 داشت که نسبت به ویروس‌های دیگر نوع کشنده‌تر است؛ در سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ نوع H3N2 را داشتیم که تهاجم کمتری دارد، امسال دو هفته زودتر از پیشبینی‌مان درگیر ویروس H1N1 شده‌ایم، البته از بین بیماران تنفسی که بیش از ۴ هزار نفر در بیمارستان‌های ما بستری شدند، تعدادی نمونه مثبت داشتند.

او ادامه داد: در حال حاضر بیماری قابل کنترل است و پیک بیماری تا حدود ۸ تا ۱۰ روز دیگر فروکش خواهد کرد. با رعایت اصول بهداشتی مانند شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و جلوگیری از روبوسی نگرانی عمده‌ای نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تزریق واکسن بر اساس نتایج علمی بیش از ۲۸ تا ۳۰ درصد نمی‌تواند پیشگیری از بیماری را سبب شود، تصریح کرد: واکسن را ما برای افراد پر ریسک که نقص ایمنی دارند مانند افراد بالاتر از ۶۵ سال توصیه می‌کنیم که در وزارت بهداشت و مراکز بهداشت و درمان آن را در اختیار مردم گذاشته‌ایم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه قیمت واقعی این واکسن زیر ۴۰ هزار تومان است، گفت: پیگیری کرده‌ایم تا از این هفته مجددا وارد بازار شود و قیمت بالای آن هم به دلیل بازار سیاه است.

وی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای مقابله با تحریم دارویی، افزود: بزرگترین کمکی که می‌توانستیم انجام بدهیم این بود که در شرایط سخت، دارو‌های مورد نیاز را به هر طریقی و با دور زدن تحریم‌ها فراهم کنیم و از طرفی ارز را برای دارو‌ها در سال آینده روی قیمت ۴۲۰۰ تومان نگه داشتیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38127
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.