معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان: اولویت با مناطق سفید است


احتمال بازگشایی اماکن مذهبی از اواسط ماه رمضان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: این احتمال وجود دارد در مناطق کمتر آلوده از ۱۵ اردیبهشت‌ماه یا ۱۵ماه مبارک رمضان برگزاری نمازهای جماعت و جمعه و همچنین بازگشایی مساجد و زیارتگاه ها بلامانع باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، حمیدرضا رشیدی‌نژاد امروز (هفت اردیبهشت ماه) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا درباره تعطیلی اماکن مذهبی عنوان کرد: این تعطیلی‌ها به معنای اقدامات بی‌رحمانه ما نیست، در حال حاضر اجازه دایر کردن نماز جمعه، نماز جماعات، بازگشایی زیارت‌گاه‌ها و بقاع متبرکه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا داده نشده است.

وی افزود: این احتمال وجود دارد در مناطق کمتر آلوده از ۱۵ اردیبهشت‌ماه یا ۱۵ماه مبارک رمضان برگزاری نمازهای جماعت و جمعه و همچنین بازگشایی مساجد و زیارتگاه ها بلامانع باشد.

رشیدی‌نژاد عنوان کرد: در مجموع ما تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کروناویروس هستیم و هر زمان آنها اجازه بازگشایی را دهند، ما نیز تبعیت می کنیم.

اولویت بازگشایی اماکن مذهبی با مناطق سفید است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: مقرر شده که شهرستان‌های استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا به سه رنگ سفید، زرد و قرمز تقسیم شوند.

محمدصادق بصیری ادامه داد: بر این اساس در مناطقی که رنگ آنها سفید اعلام شده است، نماز جمعه و جماعت با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار می شود.

لازم به ذکر است پیش از این نیز در ستاد ملی کرونا آغاز به کار مراکز مسقف، پاساژها و بازار ها از فردا با رعایت سه شرط مصوب شد. این سه شرط عبارتند از:

  • رعایت پروتکل های بهداشتی
  • تعطیلی مشاغل پرخطر در مراکز تجاری
  • پایان کار آنها تا ساعت ۱۸:۰۰

در این ستاد همچنین مقرر شد تا مشاغل پرخطر همچنان بسته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48081
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.