از استقلال پارک علم و فناوری تا ماجرای کمبود مرغ

استاندار کرمان در نشست خبری امروز خود از درخواست تاسیس پارک مستقل علم و فناوری در کرمان خبر داد.

نخستین نشست خبری استاندار کرمان بعد از حدود 4 ماه سکان داری پهناورترین استان ایران صبح امروز سه‌شنبه – ۲۶ اسفندماه- برگزار شد.

تاسیس پارک مستقل علم و فناوری در کرمان

درخواست تاسیس پارک مستقل علم و فناوری در کرمان یکی از مهم ترین موضوعات این نشست بود. پارک علم و فناوری کرمان در حال حاضر وابسته به مجموعه دانشگاه هایتک است و هیچ ارتباطی با تشکیلات معاونت علم و فناوری ندارد.

استاندار کرمان معتقد است پارک علم و فناوری که زیر مجموعه دانشگاه باشد ظرفیت مدیریت شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری استان را ندارد؛ البته این به این معنا نیست که پارک منحل شود.

زینی وند از درخواست تاسیس پارک مستقل علم و فناوری در کرمان خبر داد و گفت: در این هفته نامه‌ای به وزارت علوم ارسال و در خواست کردم پارک مستقلی مثل سایر استان‌ها در کرمان تاسیس شود؛ به جد پیگیر این موضوع هستیم تا در کنار حفظ هویت پارک هایتک،‌ پارک مستقل علم و فناوری استان را داشته باشیم.

تاسیس سازمان مسئولیت‌های اجتماعی در کرمان

تاسیس سازمان مسئولیت‌های اجتماعی در کرمان. این خواسته مشخص استاندار برای جهت دهی به سرمایه گذاری های شرکت بزرگ و توسعه متوازن بود.

زینی وند ۴ خواسته اصلی خود از شرکت‌های معدنی و صنایع بزرگ استان را این گونه عنوان کرد:  اولا صنایع وابسته به خود را در یک نقطه متمرکز نکنند. دوما ثروت و سرمایه خود را در استان سپرده گذاری کنند. سوما سهام بورس و اعتباراتشان را به سمت مگاپروژه های استانی جهت دهند و در آخر شرکت هایی در بخش گردشگری و کشاورزی راه اندازی کنند.

سکوت؛ موضع استاندر در رابطه با هلیل رود

موضع استاندار در مورد هلیل اما همان حرف‌های قبلی و به نوعی ادامه سکوت خود بود. او در پاسخ به بلاتکلیف ماندن ماجرای انتقال آب هلیل رود به کرمان و برگزار نشدن هیچ مناظره ای بین آب منطقه ای و محیط زیست گفت: یک جلسه در دانشگاه باهنر برگزار شد. از وزارت نیرو درخواست کردیم که موضوع را به طور کارشناسی بررسی کند و دغدغه های مردم جنوب استان مورد توجه قرار بگیرد. حرف من در مورد هلیل همان حرف‌های قبلی است.

استاندار: مجوز تولید جدید مرغ در کرمان گرفته شد

او در ادامه درباره مشکل مرغ استان توضیح داد و گفت: طبق اعلام وزیر جهاد کشاورزی، هیچ تغییری در بحث تولید مرغ ایجاد نشده و در استان کرمان نیز همین است.

استاندار کرمان به تلاش مسولان برای حل این مشکل اشاره کرد و گفت: شبکه توزیع ما حتما ایراداتی دارد و سیستم توزیع ما فسادزا است و این فساد هم در صنوف، در ادارات و … وجود دارد و دلال هایی هستند که به مردم رحم نمی کنند.

زینی‌وند بخش از مشکل مرغ را ضعف فرهنگی عنوان کرد: مرغ با قیمت دولتی در حال توزیع است اما مردم به هم رحم نمی‌کنند و فردی مرغ می‌گیرد و دوباره می آید آخر صف می ایستد. مردم باید به یکدیگر رحم کنند. مگر چقدر توان و بازرس داریم که همه را کنترل کنیم. همه مسائل کوتاهی ما نیست و بخشی از آن فرهنگی است و به دستگاه های امنیتی گفته ام کسانی که در شبکه توزیع به ویژه اداری ها فساد ایجاد کرده اند باید رسما معرفی شوند.

زینی‌وند توضیح داد : برای حل مشکل تولید مرغ در استان کرمان درخواست تاسیس مرغداری را داده ایم و از سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم ورود کنند و امیدواریم طی یکی دو سال آینده وضعیت تولید مرغ را در استان تامین کند.

استاندار کرمان افزایش مشارکت مردم در انتخابات را از وظایف وزارت کشور به لحاظ قانون ندانست و  بیان کرد: برگزاری انتخابات سالم و بی طرفانه وظیفه وزارت کشور است اما دولت به عنوان قوه مهم نظام اسلامی در کنار سایر قوا حتما احساس مسئولیت می کند و در جاهایی که باید رفتاری برای تشویق و ترغیب مردم در راستای افزایش مشارکت مردم انجام می دهد.

او  برگزاری انتخابات شفاف و بی طرفانه را وظیفه مهم وزارت کشور اعلام کرد و افزود: فرمانداران نباید رفتار جناحی در انتخابات داشته باشند و برای فرمانداران و بخشداران فرقی نداشته باشد که چه فردی کاندیداست و وظیفه فرمانداران بی طرفی در انتخابات باشد.

استاندار کرمان درباره ویژگی های رییس جمهور آینده کشور نیز گفت: رییس جمهور آینده باید سه ضلع را در نظر بگیرد. ساختار را بپذیرد، دنیا با شخص رییس جمهور تعامل ایجاد کند و از همه‌ی احزاب و گروه ها استفاده کند.

وقتی پروتوکل‌ها به حاشیه رفت

نشست استاندار کرمان اما حواشی هم به دنبال داشت. در این مراسم از یکی از خبرنگاران پیشکسوت کرمانی تقدیر شد. در همین زمان بود که  احساسات بر پروتکل‌ها غلبه کرد و  لحظه‌ای رعایت فاصله اجتماعی نیز فراموش شد.

تعریف استاندار از خود هم بخش دیگری از حواشی این نشست بود. جایی که استاندار کرمان گفت: من عمری در وزارت کشور بودم. اگر من استاندار نمی شدم چه کسی می‌شد. هم سابقه اداری دارم هم سابقه اجرایی و هم معاون استاندار. امثال ما را باید بگذارند استاندار و دیگران شاید اشتباه انتخاب می شوند. من واقعا به صراحت گفتم اگر ۳ سال استانی را تحویل بگیرم زیر و رو میکنم.

زینی وند زمانی که در رابطه با داشتن گرایش سیاسی شخصی صحبت می کرد کمی هم از خود تعریف کرد و گفت: همه آدم ها گرایش سیاسی دارند. من یک آدم تحصیل کرده خوب درس خوانده هستم. خوب نوشتم و کتابم در دانشگاه تهران در حال تدریس است. «خليج فارس و توسعه آسيا» تاليف علي زيني‌وند کتابی است که استاندار کرمان از آن نام برد.

دیگر اظهارات استاندار کرمان در نشست خبری به شرح زیر است:

جشنواره موسیقی نواحی

نهادینه کردن مطالبه گری در استان کرمان امری ضروری است

کرمان در تولید شغل از سایر استان ها پایین تر است

مدیران به رسانه ها پاسخگو باشند

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66824
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.