قیمت‌های غیر‌قانونی نان در کرمان، قانونی شد/ تصویب قیمت مرغ و برخورد با گران فروشان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان اظهار کرد: قیمت نان را حتی یک ریال افزایش نخواهیم داد و فقط در این جلسه قیمت نان که از چندی پیش غیرقانونی افزایش یافته را قانونی می‌کنیم.

«محمدعلی دهقان» پییش از ظهر امروز 8 مهرماه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان در واکنش به رساندن قیمت نان استان کرمان به قیمت تهران، گفت: قیمت‌ها همواره در پایتخت 1.5 برابر از شهرهای دیگر بیشتر است و ما باید مشوق‌هایی برای زندگی در شهرهای دیگر برای مردم داشته باشیم تا مردم ترغیب نشوند که به پایتخت کوچ کنند.

وی با بیان این مطلب که قیمت نان در استان کرمان حداکثر باید 80 درصد قیمت نان در تهران باشد، ادامه داد: همه بدانند که قیمت نان را حتی یک ریال افزایش نخواهیم داد و فقط در این جلسه قیمت نان که از چندی پیش غیرقانونی افزایش یافته را قانونی می‌کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با تاکید بر آنکه نان نباید گران‌تر از قیمت‌های کنونی شود، اظهار کرد: استان کرمان در 7 ماه قبل قیمت هر قرص نان را 1.5 برابر نسبت به سال 93 افزایش داده است و اکنون ما وزن نان را کاهش داده‌ایم به‌طور مثال وزن هر قرص نان سنگک از 500 گرم به 400 گرم رساندیم و قیمت هر قرص نان سنگک یک هزار تومان (همان قیمت قبل) است و به عبارتی دوباره افزایش قیمت داده‌ایم.

وی توضیح داد: وزن نان سنگک به 400 گرم به قیمت هر قرص نان سنگک یک هزار تومان که نسبت به مصوبه سال 93 این نان 100 درصد افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین قیمت هر قرص نان تافتون دوار 400 گرمی با 50 درصد افزایش به 600 تومان، قیمت هر قرص نان تافتون سنتی 340 گرم با 50 درصد افزایش به 600 تومان؛ نان بربری 420 گرمی با 74 درصد افزایش 700 تومان و نان لواش 120 گرمی 250 تومان مصوب شد. گفتنی است که نانواها این قیمت‌ها را از حدود هفت ماه پیش لحاظ کرده‌اند و اکنون قیمت نان‌ها قانونی شد.

دهقان با تاکید بر آنکه قیمت نان افزایش نان نخواهیم داشت و عنوان کرد: اگر قصد دارید کارشناسی درآمدها و هزینه‌ها صورت گیرد باید برای همه اقشار جامعه باشد نه فقط به صورت خاص نانوایان تا رضایتمندی همه از وضع موجود کسب شود و سؤال اینجاست که آیا مردم همانند سه سال پیش می‌توانند زندگی کنند؟ لذا قیمت نان به هیچ وجه گران نخواهد شد.

وی تاکید کرد: قیمت مرغ زنده هشت هزار و 550 تومان و قیمت مرغ برای مصرف‌کننده 12 هزار و 900 تومان باشد و از روز چهارشنبه (10 مهرماه) بازرس‌ها برای برخورد با گران فروشان آغاز کنند.

شوک جدید برای مردم ایجاد نکنید

“ارسلان میری” مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: نانواها از قبل به پیشواز افزایش قیمت‌ها رفته‌اند و نباید قیمت‌های تهران را برای کرمان تصویب کنیم.

وی ادامه داد: نباید یک شوک جدید برای مردم ایجاد کرد و ضعف دستگاه‌ها است که نان 500 گرم را 480 گرم به مردم می‌فروشند و همچنین متولیان باید شفاف‌سازی لازم در خصوص قیمت آرد شود.

“محمدرضا خواجویی” معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: مکاتبه‌ای از سوی معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت و معدن خطاب به استانداران سراسر کشور درباره ابلاغ قیمت نام واحدهای سهمیه بگیر و واحدهای آزاد پز ارسال شده است و در این رابطه دو جلسه کمیته نرخ گذاری در سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است.

خواجوئی با اشاره به اینکه قیمت گذاری نان بر عهده کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان است، گفت: قیمت نان باید در کارگروه تنظیم بازار تعیین و پس از تصویب در کارگروه سازماندهی گندم، آرد و نان اجرایی شود.

نان کرمان نه از نظر وزن و نه از نظر کیفیت در حد نان تهران نیست و نباید قیمت نان را در حد قیمت نان باکیفیت تهران گذاشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=35659
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.