دکتر طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شمال استان:


بیمار مشکوک به کرونا در شمال استان نداشتیم | نتیجه همه موارد ارسالی به تهران منفی بود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شمال استان کرمان از آخرین وضعیت ویروس کرونا در شمال استان می‌گوید.

کرمان نو – بیمار مشکوک به کرونا هم در کرمان نداشتیم. این را دکتر طباطبایی معاون بهداشتی علوم پزشکی کرمان می‌گوید.

طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شمال استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار کرمان‌نو در خصوص آخرین وضعیت شمال استان کرمان در ارتباط با ویروس کرونا می‌گوید: اگر در بیمارستان‌ها به بیماری به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از روی علائم مشکوک شوند نمونه‌ها از هر شهرستان به مرکز استان ارسال و سپس به آزمایشگاه مشخصی در تهران فرستاده می‌شود.

طباطبایی ادامه داد: پاسخ به آزمایش‌ها از تهران در کمتر از ۲۴ ساعت برای ما در استان ارسال می‌شود.
دکتر طباطبایی توضیح داد: ظرف روزهای گذشته مواردی جهت بررسی به تهران فرستاده شده که پاسخ منفی بوده که نشان دهنده عدم وجود ویروس در فرد مبتلا بود.

وی در مورد شایعات طرح شده در فضای مجازی که از قرنطینه تعدادی بیمار در استان خبر می‌دهد گفت: علائم بیماری شبیه آنفلوآنزای حاد تنفسی است. لذا کسی که دچار این نوع آنفلوآنزا هم باشد در اتاق مراقبت‌ها نگهداری می‌شود که احتمال سرایت وجود نداشته باشد. لذا این دلیل بر تشخیص ویروس کرونا نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شمال استان از مردم خواست تا از منابع رسمی اخبار را دنبال کنند و توضیح داد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمان تحت تاثیر شرایط سیاسی نیست و همانطور که مردم دیدند به محض اثبات بیماری در قم اطلاع رسانی انجام شد.

وی گفت: احتمالا کیت‌هی آزمایشی تشخیص بیماری به مرکز استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42943
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.