معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


تب آنفلوآنزا در کرمان فروکش می‌کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از کاهش موج آنفلوآنزا در استان گفت و افزود: از هفته گذشته تاکنون، تعداد افراد بستری شده ناشی از مشکلات تنفسی و ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های کرمان کاهش پیدا کرده است.

وحید احمدی طباطبایی روز یکشنبه در نشست ستاد بحران استان کرمان افزود: کرمان جزو پنج استانی است که بالاترین میزان مبتلایان به آنفلوآنزا را در کشور داشته است.

وی ادامه داد: هر ساله با اپیدمی آنفلوآنزا مواجه هستیم به طوری که در برخی سال ها خفیف، برخی سال ها متوسط و برخی مواقع این همه گیری شدید است.

وی تصریح کرد: از نگاه علمی و بر اساس استانداردهای جهانی بهداشت در حال حاضر نیاز به تعطیلی مدارس در کرمان نیست و دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز کمبود پزشکی در زمینه ارائه خدمات به بیماران نداشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: داروی آنفلوآنزا نیز به اندازه کافی در این استان موجود است و تنها برای موارد شدید و بستری در بیمارستان ها تجویز می شود و در زمینه دارو هیچ مشکلی در کرمان نداریم.

وی افزود: زمان تزریق واکسن در شهریور و مهرماه است اما پخش شایعات در بین مردم موجب شد در این چند روزه با هجوم مردم برای دریافت واکسن مواجه شویم.

احمدی طباطبایی تاکید کرد: مرگ بر اثر آنفلوآنزا در گروه های پرخطر مانند افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار و افراد دارای بیماری زمینه ای اتفاق افتاده که در تمام این موارد افراد به علت دیر مراجعه کردن به پزشک، فوت شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جای نگرانی در این زمینه  وجود ندارد تصریح کرد: احتمالا شاهد موج دوم آنفلوآنزا در بهمن ماه خواهیم بود اما به طور قطع شدت آن کمتر از شیوع فعلی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38245
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.