خط دوم انتقال آب به کرمان به‌زودی آغاز به‌کار می‌کند

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در مراسم افتتاحیه پروژه‌های فرودگاه‌های استان گفت: خط مرحله دوم انتقال آب به شمال کرمان با 47 هزار میلیارد تومان اعتبار به‌زودی آغاز می‌شود.

پورابراهیمی ادامه داد: اتفاقات مثبتی در بحث انتقال آب اتفاق افتاده. هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی با وزیر صنعت جلسه داشتیم و قرار است مرحله دوم انتقال آب از خلیج فارس به کرمان صورت گیرد. بودجه قابل توجهی برای رساندن آب به شهرهای شمالی کرمان و شهر کرمان از سوی وزارت نیرو تخصیص داده شده است و بزودی آب به استان های کرمان، خراسان رضوی و جنوبی خواهد رسید.

نماینده مردم کرمان و راور افزود: در حوزه طرح مسکن اقدام ملی کارهای خوبی انجام دادید و کاری که امروز قرار است در کرمان انجام شود فقط بخشی از نیاز ما را پوشش می دهد. ما در کرمان با کمبود شدید مسکن مواجه هستیم و سالانه حدود 8 هزار واحد مسکونی نیاز داریم تا افرادی که به سن ازدواج می‌رسند بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

او افزود: مسکن مهر نیز مشکلاتی را به وجود آورد و از سویی بخشی از نیاز را هم پاسخ داد اما مردم انتظاراتی دارند که ما بعنوان نمانیده مجلس پاسخگوی بخش مسکن نیستیم و از شما می‌خواهیم به این موضوع توجه و دستور دهید تحرکات لازم انجام شود.

وضعیت نامناسب بافت فرسوده کرمان

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: بافت فرسوده کرمان وضعیت مناسبی ندارد و باید مورد توجه قرار گیرد زیرا آنچه که مورد انتظار ما بود انجام نشده با توجه به اینکه درکرمان حاشیه نشینی زیاد است باید بحث های امنیتی را نیز در نظر گرفت. قبلا قول هایی در این زمینه داده شد اما رضایت ما را جلب نکرد و آنطور که می خواستیم نشد لذا درخواست دارم در همین سفر آخرین وضعیت مربوط به این بخش را رصد کرده و به عرض برسانید.

او اضافه کرد: در بحث جاده راور قطعاتی باقیمانده و برای ادامه آن نیاز به منابع داریم که با مدیران برخی بانک‌ها از جمله صادرات و توسعه تعاون صحبت کردیم و درخواست دارم این تفاهم نامه امروز نهایی شود تا این مسیر با دستور جنابعالی مشکلش حل و کار نهایی شود تا قبل از سال جدید شاهد راه مناسبی برای اتصال به خراسان باشیم.

استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ برای محور کرمان – راور – دیهوک

او افزود: با توجه به ظرفیت های ماده ۵۶ قانون بودجه تکمیل محور کرمان – راور – دیهوک با استفاده از این ظرفیت قانونی فراهم شده و در صورت تخصیص اعتبار، ۳۰ کیلومتر از این محور را در آغاز سال ۱۴۰۰ می توانیم زیر بار ترافیک ببریم و امروز ۲۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه آماده امضاء برای استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ وجود دارد و درخواست داریم این تفاهمنامه با حضور وزیر راه و شهرسازی امضا شود.

پورابراهیمی اضافه کرد: استان کرمان یک شاهراه ارتباطی است مسیر کرمان به جیرفت کرمان- زاهدان و…شرایط خاصی را ایجاد کرده‌اند و در مسیر حمل و نقل جاده ای ما ظرفیت زیادی وجود دارد که می تواند توسعه را که مدنظر ماست بوجود آورد. امیدواریم با تامین زیرساخت‌ها در زمینه راه از جمله ریلی و جاده‌ای کمک کنید تا به توسعه مورد نظرمان برسیم.

او همچین خواستار راه‌اندازی بندر خشک در کرمان شد و ادامه داد: شرایط خاص لجستیکی استان کرمان نیازمند بندرخشک است و باتوجه به اینکه این منطقه دارای محصولات کشاورزی، صنعتی و …است لازم است دستور ایجاد بندرخشک را صادر کنید تا شاهد توسعه بیشتر منطقه باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64238
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.