خط‌ونشان دادستان کرمان برای شهرداری| قطع درخت ممنوع

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تاکید کرد با هرگونه تخلف در حفظ پارک جنگلی قائم برخورد قاطع قانونی می‌شود.

این اولین باری نیست که دادستان کرمان به عنوان مدعی العموم به موضوع قطع درختان جنگل قائم کرمان ورود می‌کند.

اردیبهشت امسال نیز با پخش خبرهایی از قطع درختان بزرگ‍ترین جنگل دست کاشت ایران دادستان از تشکیل پرونده قضایی در این مورد خبر داد.

سالهاست برخی اقدامات کارشناسی نشده ریه‌های شهر کرمان را هدف قرار داده است.

دادخدا سالاری این بار در راستای مطالبات عمومی مردم با ورود جدی به موضوع جابجایی آرامستان این شهر، گفت: با هرگونه اقدام تخریبی در جنگل قائم برخورد قانونی می‌شود.

او در نشست پیگیری ساماندهی آرامستان جدید کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن آرامستان کنونی شهر کرمان در حاشیه جنگل قائم روز به روز از وسعت این جنگل کاسته شده و ضمن قطع درختان آن، فضای موجود جهت دفن اموات در نظر گرفته می‌شود.

دادخدا سالاری افزود: جنگل قائم به عنوان تنفس‌گاه شهر کرمان باید حفظ شده و حتی نسبت به افزایش سطح آن اقدامات لازم از سوی دستگاه های مربوطه صورت گیرد.

جلوگیری از واگذاری قبر در داخل محدوده کوههای صاحب الزمان

دادستان کرمان خاطرنشان کرد: این دادستانی ضمن تشکیل پرونده در خصوص اقدامات شهرداری کرمان در قطع درختان جنگل قائم و استفاده از فضای موجود برای دفن اموات، دستورات قانونی لازم برای جلوگیری از ورود به محوطه جنگلی و واگذاری قبر در داخل محدوده جنگلی یا کوههای صاحب الزمان را به عنوان حفظ حریم کوه صادر کرده است.

سالاری یادآور شد: پس از برگزاری سه جلسه کارشناسی در محل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان و تحت نظارت معاونت حقوق عامه این دادسرا مقرر شد تمامی سازمان های خدمت رسان از جمله آب، برق و سایر سازمانها نسبت به تامین زیرساخت ها و خدمات ضروری اقدامات لازم را به منظور راه اندازی هرچه سریعتر آرامستان جدید کرمان انجام دهند.

وی تاکید کرد: معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان جهت حفظ حقوق عمومی، موضوع نظارت بر روند خدمات رسانی در آرامستان جدید کرمان را مورد نظارت قرار داده و با هرگونه تخلف و ترک فعل دستگاه‌های مربوطه برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60647
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.