دوربین‌های کنترل سرعت جنوب درگیر بی پولی

به گفته مدیرکل راهداری جنوب استان، قسمت عمده تلفات جاده‌ای ما قشر جوان هستند و نصب دوربین کنترل سرعت می‌تواند این آمار را کاهش دهد.

الهام پیپر| دوربین ثبت تخلف یا دوربین ترافیکی یک دوربین است که ممکن است کنار جاده، بالای دکل دسته دار یا روی یک خودروی مخصوص نصب شود تا به‌اجرای قوانین و راحت‌تر کردن زندگی انسان‌ها کمک کند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از کاهش 11 درصدی تلفات جاده‌ای در شش ماهه نخست امسال خبر داده و گفته در شش ماهه نخست سال گذشته 146 نفر و در مدت مشابه امسال 130 نفر در جاده‌های جنوب استان کرمان جان خود را از دست دادند.سه عامل نیروی انسانی، خودرو و جاده و شرایط محیطی در حوادث و تصادفات نقش دارند و بر اساس آمار ارائه شده عامل انسانی چیزی در حدود 60 تا 70 درصد در تلفات حوادث رانندگی جاده‌ای نقش دارد. پوشش تصویری محورهای شریانی منوجان، کهنوج و جیرفت نیازمند تامین اعتبار است.
دوربین ثبت تخلف یا دوربین ترافیکی یک دوربین است که ممکن است کنار جاده، بالای دکل دسته دار یا روی یک خودروی مخصوص نصب شود تا به‌اجرای قوانین و راحت‌تر کردن زندگی انسان‌ها کمک کند.
بررسی‌های انجام شده در سراسر جهان نشان می‌دهد که به کارگیری دوربین‌های سرعت سنج منجر به کاهش 11 به 44 درصدی تصادفات شدید شده اند. وزارت حمل و نقل انگلستان تخمین زده است که دوربین‌ها منجر به کاهش 22 درصدی مجروحیت‌های جزیی و کاهش 42 درصدی مجروحیت‌های شدید و کشته‌ها در سایت‌های دوربین‌های ثبت تخلف شد ه‌اند. یک مجله تخصصی پزشکی بریتانیایی اخیراً گزارش داده است که دوربین‌های سرعت در کاهش تصادفات و صدمات در مجاورت آنها مؤثر هستند و استقرار گسترده‌تر آن‌ها را توصیه کرده است. همچنین مطالعه‌ای در LSE در سال 2017 نشان داد که “اضافه کردن 1000 دوربین دیگر به جاده‌های انگلیس می‌تواند سالانه 190 نفر را نجات دهد ، تا 1130 تصادف را کاهش دهد و 330 آسیب جدی را کاهش دهد.
در اجرای صحیح قوانین کنترل سرعت، علاوه بر حضور مستمر پلیس، نصب دوربین‌های کنترل سرعت و ابزار سرعت‌سنج در جاده‌ها لازم است تا بتوان در شرایط جوی مختلف به صورت هوشمند و اتوماتیک، سرعت خودروها را کنترل کرد. این دوربین‌ها به دو روش راداری و لیزری کار می‌کنند. دوربین سرعت سنج، ترکیبی از یک فرستنده و یک گیرنده رادیویی است که درون یک مجموعه دستگاه قرار گرفته‌اند. فرستنده با ایجاد نوسان در جریان الکتریکی باعث افزایش و کاهش ولتاژ جریان تحت یک فرکانس مشخص می‌شود. زمانی که جریان الکتریکی به نوسان در می‌آید، انرژی به شکل موج الکترومغناطیسی در هوا پیش می‌رود. به طور معمول در فرستنده‌ها از یک تقویت کننده برای افزایش شدت انرژی الکترومغناطیسی و همچنین یک آنتن برای انتشار امواج در هوا استفاده می‌شود. فرآیندی که در گیرنده رادیویی رخ می‌دهد، دقیقاً برعکس فرآیندی است که در فرستنده می‌گذرد، یعنی امواج الکترومغناطیسی توسط یک آنتن جمع آوری و سپس به جریان الکتریکی تبدیل می‌شوند. رادار دستگاهی است که از امواج رادیویی برای کشف اهداف مختلف و یا نظارت بر شرایط استفاده می‌کند و تعیین فاصله، ساده‌ترین هدف رادار محسوب می‌شود. دستگاه رادار موج رادیویی تقویت شده‌ای، ارسال می‌کند و منتظر بازتاب یا انعکاس آن می‌ماند. اگر خودرو یا شیء دیگری در مسیر موج باشد، بخشی از انرژی الکترومغناطیسی را به شکل موج به دستگاه رادار باز می‌گرداند. با توجه به اینکه امواج الکترومغناطیسی با سرعت نور در هوا حرکت می‌کنند، رادار بر اساس مدت زمانی که طول می‌کشد تا سیگنال رادیویی بازتابیده به دستگاه برسد، فاصله شیء تا دستگاه را محاسبه خواهد کرد. وربینهای سرعت سنج عموماً به سه دسته استقراری (در محل ثابت نصب می شوند)، خودرویی (که درون خودروهای پلیس نصب می‌شوند) و دستی (که توسط پلیس با سه پایه در کنار جاده‌ها مستقر می‌شوند تقسیم می‌شوند.
پوشش تصویری محورهای شریانی منوجان، کهنوج و جیرفت نیازمند تامین اعتبار است
مدیرکل راهداری جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه به‌زودی تمام محور جیرفت- بافت تحت پوشش دروبین‌های کنترل سرعت قرار می‌گیرد گفت: پوشش تصویری محورهای شریانی منوجان، کهنوج و جیرفت نیازمند تامین اعتبار است. مسعود جمیلی با اشاره به وجود 220 کیلومتر بزرگراه، 751 کیلومتر راه اصلی، هزار و 50 کیلومتر راه فرعی، هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته و بالغ بر هفت هزار کیلومتر راه روستایی و شوسه در جنوب استان کرمان اظهار داشت: نگهداری از شبکه حمل و نقل جاده‌ها برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.
وی با بیان اینکه مرجع اصلی آمار تلفات حوادث جاده‌ای پزشکی قانونی است گفت: در سال گذشته 289 نفر کشته در حوادث رانندگی جاده‌های جنوب استان داشتیم.
تسینم نوشت: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از کاهش 11 درصدی تلفات جاده‌ای در شش ماهه نخست امسال خبر داد و عنوان کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته 146 نفر و در مدت مشابه امسال 130 نفر در جاده‌های جنوب استان کرمان جان خود را از دست دادند.
وی افزود: هر چند در سال جاری با کاهش تلفات در محورهای برون‌شهری جنوب استان کرمان روبه‌رو بودیم اما باز هم این آمار زیاد است و تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه درازی در پیش داریم.
جمیلی با اشاره به اینکه قسمت عمده تلفات جاده‌ای ما قشر جوان هستند گفت: این افراد سرمایه اصلی کشور ما هستند و نباید به واسطه یک اشتباه و سهل‌انگاری جان خود را از دست بدهند. وی با بیان اینکه سه عامل نیروی انسانی، خودرو و جاده و شرایط محیطی در حوادث و تصادفات نقش دارند افزود: بر اساس آمار ارائه شده عامل انسانی چیزی در حدود 60 تا 70 درصد در تلفات حوادث رانندگی جاده‌ای نقش دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه خودرو و جاده در جایگاه بعدی قرار دارد و گاهی هم ترکیبی از این عوامل را در بروز تصادفات شاهد هستیم گفت: گاهی یک اشتباه انسانی در کنار ایمن نبودن خودرو و استاندارد نبودن جاده سبب می‌شود که یک خطای انسانی با شدیدترین جریمه پاسخ داده شود.
وی با بیان اینکه اگر جاده‌های ما در اصطلاح بخشنده باشند، اشتباهات انسانی جان آنها را نمی‌گیرد تصریح کرد: دنیا به سمتی پیش رفته که بخشی از خطای نیروی انسانی را بپذیرد و با تقویت دو عامل دیگر از جمله خودرو و جاده این خطای انسانی را پوشش دهد.
جمیلی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در دنیا به سمت کنترل جاده‌ها به صورت مکانیزه پیش رفته‌اند گفت: کنترل مکانیزه جاده‌ها نقش بازدارندگی دارد و ما در جنوب استان کرمان به این سمت پیش رفتیم و وظیفه نصب و نگهداری دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت به عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.
وی با اشاره به محور طولانی جیرفت – بافت در استان کرمان افزود: بخشی از این محور در محدوده اداره کل راهداری شمال و بخشی در محدوده جنوب استان کرمان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به قراردادی که برای نصب دوربین نظارتی در این محور بسته شده گفت: به‌بزودی تمامی این محور تحت پوشش شبکه نظارت تصویری قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در محور کهنوج به سمت استان هرمزگان نیز پایه‌های دوربین‌های کنترل سرعت نصب شده است بیان کرد: در صورت تامین اعتبار به زودی کل محور شریانی منوجان، کهنوج و جیرفت را تحت پوشش دوربین‌های کنترل سرعت قرار می‌دهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36315
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.