دکتر شفیعی؛ سخنگوی ستاد کرونا اختلاف آمار ستاد و نرم‌افزار ماسک را توضیح داد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: موارد ابتلایی که بر روی اپلیکیشن ماسک برای برخی از شهرستان‌های استان کرمان درج می‌شود، مربوط به مواردی است که در استان‌های دیگر شناسایی شده‌اند اما محل سکونتشان در شهرستان‌هایی از استان کرمان است.

مهدی شفیعی در پاسخ به این سؤال «کرمان نو» که چرا بر اساس اپلیکیشن ماسک در برخی از شهرستان‌های استان موارد ابتلا به کرونا وجود دارد اما در آمار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان نیامده‌اند، گفت: آماری که توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام می‌شود بر اساس آزمایش‌هایی است که در استان کرمان انجام شده.

وی افزود: مواردی که در برنامه ماسک آمده اما توسط ما اعلام نشده است، مربوط به کسانی می‌شود که ساکن استان کرمان هستند ولی به دلایل مختلف به استان دیگری رفته‌اند و در واقع در آنجا شناسایی شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: همچنین آمار وزارتخانه به صورت تجمیعی است و آنها بر اساس آدرس محل سکونت در اپلیکیشن ماسک موارد ابتلا را منتشر می‌کنند.

وی عنوان کرد: به همین دلایل ممکن است این آمار با مواردی که ما اعلام می‌کنیم مغایرت پیدا کند، زیرا آنها موارد خارج از استان رو هم پوشش می‌دهند.

شفیعی در خصوص اینکه گاهی آمارها از دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان زودتر اعلام می‌شود، گفت: چون آزمایشگاه جدید در شهرستان‌ها راه‌اندازی شده، ممکن است آنها جواب‌ها را زودتر از اینکه به دست ما برسد اعلام کنند.

وی افزود: جواب آزمایش‌ها ممکن است بین ساعت 19 و 20 آماده و اعلام شود که ما روز بعد در آمار تجمیعی لحاظ می‌کنیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: ما باید تعداد مبتلایان قطعی را هر روز تا ساعت 9 صبح به وزارتخانه اعلام کنیم و بعد از اینکه آنها ساعت 14 بعد از ظهر آمار را منتشر کردند و نرم افراز هم بروز رسانی شد، ما نیز آن را ملاک قرار می‌دهیم و به اطلاع عموم می‌رسانیم.

شفیعی ادامه داد: آزمایشگاه‌ها معمولاً 9 صبح شروع به کار می‌کنند و یک لاین کاری معمولاً 5 تا 6 ساعت طول می‌کشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48615
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.