دکتر نخعی: کرونا تکراری نشده| انتظار داریم آمار همچنان افزایشی باشد

دکتر نوذر نخعی مشاور ارشد دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر این که کرونا تکراری نشده و هر بار با شکل خاص خود را نشان می‌دهد گفت: سازمان بهداشت جهانی ویروس دلتا را تافته جدا بافته می‌داند و انتظار داریم آمار همچنان افزایشی باشد.

دکتر «نوذر نخعی» مشاور ارشد دانشگاه علوم پزشکی در نشست مجازی با موضوع «کرونای دلتا و ابعاد مختلف این بیماری» در خصوص تعداد زیاد واکسن در کشور گفت: واکسن‌هایی که معرفی شدند در مرحله رونمایی و فاز یک هستند. در عمل تنها دو واکسن تولیدی وجود دارد که می‌تواند استفاده شود.

او افزود: مسیرهای ساخت واکسن زیاد است، هزینه اولیه زیادی ندارد و  هر محققی می‌تواند کار را شروع کند. اما این تعداد زیاد و در مقابل وجود نداشتن واکسن در ذهن مردم تعارض ایجاد کرده است.

نخعی ادامه داد: با توجه به روند بیماری انتظار داریم آمار همچنان افزایشی باشد؛ حتی شاید از تابستان سال گذشته نیز آمارها بالاتر برود.

مشاور ارشد دانشگاه علوم پزشکی مهمترین عامل بالا رفتن آمارها را خود ویروس عنوان کرد و گفت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده  ویروس دلتا تافته جدا بافته است، البته ازدحام‌های متفاوتی که در این دوران در کشور ما اتفاق افتاد به این شرایط دامن زد.

او در خصوص اظهار نظر برخی مسئولان در مورد تکراری شدن کرونا گفت: کرونا تکراری نشده، بلکه هر بار با شکل خاص خود را نشان می‌دهد.

نخعی تاکید کرد: ضعف مدیریت کرونا در استان متاثر از سیاست‌های کلان کشور است. مهم ترین ضعف آن را می‌توان عدم توزیع واکسن دانست.

مشاور ارشد دانشگاه علوم پزشکی در خصوص رنگبندی کرونا گفت: رنگبندی مثل ابتدا اثربخشی ندارد؛ مشکلات معیشتی اصناف بیش از قبل شده، قبلا توان تعطیلی بود اما با توجه به زیاد شدن مشکلات اقتصادی امکان آن دیگر وجود ندارد.

او ادامه داد: از طرفی مردم نیز دچار خستگی شدند و ترس آن ها از کرونا ریخته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73571
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.