تغییر وضعیت رنگ‌بندی شهرستان کوهبنان از آبی به نارنجی


روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با پایان یافتن موج قبلی کرونا، طی هفته‌های زیادی مرگ و میر در استان کرمان صفر بود اما با توجه به شیوع دو زیر سویه جدید در جهان از حدود دو هفته قبل وضعیت کرمان نیز از آن تاثیر گرفت و آمار ابتلا و مرگ و میر در استان تغییر کرد.

بررسی رنگ بندی نقشه‌ کرونا کشور نشان می‌دهد که در روزهای اخیر، روند ابتلا به کرونا رو به افزایش است.

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، بر اساس آخرین به روزرسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته‌های گذشته صفر بوده اما تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۷ به ۱۲ شهر رسید.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۰۱ به ۱۴۳ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۴۰ به ۲۹۳ شهر کاهش یافت که این می‌تواند زنگ خطری برای شیوع گسترده این بیماری باشد.

استان کرمان هم از موضوع استثنا نبوده و طبق رنگ‌بندی نقشه کرونایی استان در هفته قبل دو شهرستان رابر و قلعه‌گنج در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند و سیرجان تنها شهرستان نارنجی استان بود اما شهرستان کوهبنان با ثبت یک مورد بستری تعداد شهرهای نارنجی در استان را به ۲ شهر افزایش داد.

صحبتی،‌ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان درباره وضعیت کرونایی شهرستان کوهبنان، اظهار کرد: این شهرستان نمی‌تواند دو پله صعود کند و هفته گذشته یک مورد بستری داشته است لذا این موضوع را با وزارت بهداشت و درمان مطرح کردیم تا وضعیت را دوباره بررسی کنند. گفتنی است که کوهبنان در هفته قبل در وضعیت عادی قرار داشته و این هفته وضعیت آن را نارنجی اعلام کردند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان با پایان یافتن موج قبلی کرونا، طی هفته‌های زیادی مرگ و میر در استان کرمان صفر بود اما با توجه به شیوع دو زیر سویه جدید در جهان از حدود دو هفته قبل وضعیت کرمان نیز از آن تاثیر گرفت و آمار ابتلا و مرگ و میر در استان تغییر کرد.

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در حال حاضر در بیمارستان‌های استان کرمان ۵۶ مبتلا به کووید ۱۹ بستری هستند که بیشترین موارد بستری مربوط به شهرستان سیرجان است و در دو هفته اخیر متاسفانه چهار نفر در استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

او به مردم توصیه کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی از دوره تزریق دز واکسن یادآور گذشته لذا میزان ایمنی کاهش یافته و لازم است نوبت‌های یادآور واکسن خود را تزریق کنید.

صحبتی از آمار واکسن تزریق شده سخن به میان آورد و تصریح کرد: بیش از نیمی از افراد مشمول استان کرمان نوبت سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند اما متاسفانه نوبت چهارم را فقط ۱۳ درصد افراد مشمول (افراد بالای ۱۸ سال) تزریق کرده‌اند.

او در بخشی از سخنانش بیان کرد: در کرمان نمی توانیم سویه جدید تعیین کنیم لذا آزمایشات را به تهران ارسال می‌کنیم و هنوز جواب تست‌های ارسالی داده نشده که ببینیم آیا سویه جدید در کرمان نیز منتشر شده است یا خیر.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100560
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.