شادی‌پیمایی و رونمایی از ۲۰ ساز جدید؛ برنامه‌های جشنواره موسیقی نواحی ایران

مراسم ویژه افتتاحیه دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، پنج‌شنبه شانزدهم آبان در مجموعه گنجعلی‌خان کرمان با شادی‌پیمایی از میدان ارگ به سمت بازار برگزار می‌شود. همچنین در این جشنواره ۲۰ ساز از موزه تهران به کرمان می‌آید و از این سازهای جدید رونمایی خواهد شد.

“سورج یاسایی”، رییس انجمن موسیقی کرمان در نشست خبری پیرامون برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با بیان اینکه عصر روز ۱۶ آبان ماه جاری مراسم ویژه افتتاحیه دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در مجموعه گنجعلی‌خان کرمان با شادی‌پیمایی از میدان ارگ به سمت بازار همراه با سرنا دهل، دستمال‌بازی، رقص کردی در فضای باز مجموعه گنجعلی‌خان برگزار می‌شود تصریح کرد: در روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در محل کاروانسرای گنجعلی‌خان اجرای عمومی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در روز دوم و سوم جشنواره، اجرای پژوهشی این جشنواره ساعت ۱۰ در هتل پارس کرمان برگزار می‌شود و برای بقیه افراد که در این برنامه حضور ندارند، هر روز تور کرمان‌گردی برنامه‌ریزی شده است. بخش منظومه‌خوانی هم عصر‌ها در سالن اتاق بازرگانی و اجرای عمومی نیز شب‌ها در کاروانسرای گنجعلی‌خان برگزار می‌گردد. در این راستا برنامه‌ریزی شده است در دو فرهنگسرای «سیدی» و «توکل آباد» نیز چند گروه اجرای عمومی داشته باشند.

یاسایی همچنین افزود: آیین اختتامیه عصر روز ۱۹ آبان در سالن خواجه نصیر دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم و عکس موسیقی نواحی در شکل حرفه‌ای و آماتور

رییس انجمن موسیقی کرمان با بیان اینکه معمولا تصاویر بکر جشنواره‌ها را بیننده‌ها گرفته‌اند، به جشنواره فیلم و عکس موسیقی نواحی در شکل حرفه‌ای و آماتور نیز اشاره کرد و افزود: علاقمندان می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌های یک دقیقه‌ای خود را از زوایای مختلف جشنواره با هشتگ Navahi# در شبکه اجتماعی اینستاگرام ارسال کنند. او افزود: برندگان این عکس‌ها ۳۰ آبان معرفی می‌شوند.

WhatsApp Image 2019 11 03 at 5.57.55 PM

یاسایی با بیان اینکه ۱۶ کمیته و ۱۸۰ نفر کار اجرایی جشنواره موسیقی را به عهده دارند افزود: همزمان با جشنواره موسیقی نواحی ۲۰ ساز از موزه تهران به کرمان می‌آید و صبح پنج‌شنبه رونمایی از بخش ساز‌های جدید در موزه ساز کرمان واقع در باغ‌موزه هرندی برگزار می‌شود.

جشنواره موسیقی نواحی ریشه در کرمان دارد

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37354
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.