عالم‌زاده شهردار کرمان ادعای رئیس شورای شهر سیرجان را رد کرد


شرکت‌های سیرجانی و دولت هیچ کمکی به ساخت پل‌های روگذر نکرده‌اند | قراردادن مردم روبروی هم کار پسندیده‌ای نیست

رییس شورای شهر سیرجان در روزی که شهرداران استان در مرکز استان جمع شده بودند تا هم ‌اندیشی داشته باشند در جلسه هفتگی شورای این شهر گفته که شنیده‌ام به شهرداری کرمان ۳۸ میلیارد تومان از سوی شرکت‌های صنعتی و معدنی سیرجان کمک شده است. او با اشاره به پل‌های روگذر احداث شده در چند سال اخیر در شهر کرمان ادامه می‌دهد پل‌های ساخته شده حاصل خون دل سیرجانی‌ها است.

ابوذر زینلی که گویا از دخالت نمایندگان در انتخاب مدیر عامل گهر زمین به شدت عصبانی بوده است می‌گوید: استخوان‌های مردم در فشار اقتصادی خرد می‌شود اما نمایندگان دنبال مسائلی هستند که به آنها ربطی ندارد. 

اشاره او ، خواجویی و خدامی دیگر اعضای شورای شهر سیرجان به نامه‌ای است که پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور به همراه نمایندگان رفسنجان، جیرفت و عنبرآباد، شهربابک با همراهی حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر برای برگرداندن پوریانی به صندلی مدیرعاملی گهرزمین نوشته‌اند.

شرکت‌های سیرجانی و دولت هیچ کمکی به ساخت پل‌های روگذر نکرده‌اند

عالمزاده شهردار کرمان اما در گفتگو با کرمان‌نو صحبت‌های رییس شورای شهر سیرجان را که بر اساس شنیده‌ها اعلام شده است را رد می‌کند و می‌گوید: در زمان شروع به ساخت پل‌های روگذر کرمان قرار بود دولت از طریق شرکت‌ها کمک کند تا پروژه نزدیک ۶۰۰ میلیارد تومانی ظرف ۲ سال به سرانجام برسند. با توجه به بودجه ۳۰۰ میلیاردی سالانه شهرداری کرمان هم شرط محقق شدن پروژه‌ها کمک دولت بود. 

شهردار کرمان توضیح داد: در روند اجرای پروژه‌ها حتی یک ریال از سوی نهاد یا شرکتی به شهرداری کرمان کمک نشد. از زمان مسئولیت من شهرداری ۲۰۰ میلیارد به شرکت خاتم بدهی داشت. تدریجی بدهی را پرداخت کردیم و امرو زهیچ بدهی به خاتم نداریم. 

عالم‌زاده ادامه‌ می‌دهد شرکت گلگهر تنها یک‌بار در زمان استاندار سابق ( رزم حسینی ) ۱۰ میلیارد تومان میلگرد برای سازمان همیاری شهرداری می‌خرد که در قبال ان چک می‌گیرد و در دوره مسئولیت من چک سازمان همیاری شهرداری رو برگه کرده بودند و با دادن زمین به گلگهر موضوع حل و فصل شد.

شهردار کرمان در واکنش به صحبت‌های اعضای شورای شهر سیرجان می‌گوید: حتی اگر پولی از منابع شرکت‌های استان به مرکز استان پرداخت شود، پسندیده است. چه بسا که همه مردم استان از امکانات مرکز استان استفاده می کنند و شهر کرمان نگین استان کرمان محسوب می شود.

وی تشریح کرد: استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی، هتل‌ها، فرودگاه، بیمارستان‌های شهر کرمان برای همه مردم استان است و قراردادن مردم یک استان روبروی هم کار پسندیده‌ای نیست

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55754
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.