شهردار کرمان در «کلاب کرمان نو»؛ پل‌سازی و انجام تقاطع‌ها نظر شورا بود

شهردارکرمان در شب نخست بررسی عملکرد شهرداری کرمان به میزبانی کرمان‌نو در کلاب‌هاوس گفت: علاقه‌مند به انجام پروژه‌های مختلف در شهر بودیم اما در نهایت نظر شورا بر انجام و تکمیل پل‌‌ها و تقاطع‌ها بود.

شهردار کرمان در ابتدای این نشست مجازی به بدهی زیاد شهرداری و پروژه های نیمه تمام از دوره قبل اشاره کرد و گفت: در شروع این دوره اجماع تصمیم شهرداری و شورا بر این شد که پروژه های نیمه تمام تامین مالی و به پایان برسند.

او در ادامه به پیاده راه میدان ارگ میدان شورا و میدان کوثر به عنوان پروژه های مهم شهری مردم محور اشاره کرد و ادامه داد: 60 بوستان در شهر کرمان در محله ها و مناطق مختلف ساخته شده است.

عالم زاده ادامه داد: معتقدم در بحث مناسب سازی شهر باید بیشتر کار شود؛ 6 پیاده راه در فضای شهری ایجاد شده و در سال جاری هم در هر منطقه یک پیاده راه ساخته می شود.

عالم زاده در زمینه حضور بخش خصوصي در پروژه های شهری گفت: در این از دوره سرمایه گذاران زیادی دعوت شد، اما 2 چالش اساسی پیش پای بخش خصوصی قرار دارد. یکی زمین ماندن پروژه های قبلی که باعث عدم اعتماد سرمایه گذاران میشد و دوم شرایط اقتصادی نامناسب که باعث شد بخش خصوصی رغبتی به کار نداشته باشد.

شهردار کرمان در انتقاد به تمرکز شهرداری بر پل سازی و ساخت تقاطع  گفت: علاقه مند به انجام پروژه های دیگر هم بودیم اما در نهایت نظر شورا بر این بود.

شهردار: ارتباط شهرداری با میراث فرهنگی و دانشگاه در حوزه بافت تاریخی در کرمان ضعیف است

شهردار کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این که علاقه مند به کار در بافت تاریخی هستیم از تاسیس شهرداری بافت تاریخی یاد کرد و گفت: در کرمان ارتباط بین شهرداری، میراث فرهنگی و دانشگاه ضعیف است؛ و همین موضوع باعث عقب ماندگی در این حوزه شده است.

عالم زاده در زمینه انتخاب و کار مشاوران شهرداری گفت: استفاده از مشاور در انتخاب پروژه ها جایگاهی در شهرداری نداشت، در این دوره تلاش کردیم در طراحی ها از مشاور استفاده کنیم. موضوعات معماری جای نقد و بررسی دارد اما سعی کردیم تایید افراد صاحب نظر را در پروژه ها بگیرم.

او در بحث تاب آوری شهری به ساماندهی نقاط آبگیر در بارندگی‌ها اشاره کرد.

عالم زاده در حوزه آسفالت خیابان ها گفت که هم اکنون با یک پیمانکار در حال کار هستیم اما قبول داریم که در این بخش باید کار بیشتری انجام شود.

فایل صوتی این گفت و گو به زودی به صورت پادکست منتشر می‌شود.

در «کلاب کرمان‌نو» بررسی شد: فناوری و نوآوری اصلی‌ترین مسیر توسعه کرمان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69056
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.