رییس قوه قضاییه:


فقر؛محصول بی عدالتی های اجتماعی

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه فقر زیبنده جامعه ما نیست، گفت: چهره جامعه نباید با فقر مورد آسیب قرار گیرد، باید تلاش کرد با تصمیمات دقیق اقتصادی و مالی این معضل را از خانواده ها جدا کرد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی افزود:  فقر پدیده ای است محصول بی عدالتی های اجتماعی در همه جوامع که البته این پدیده زیبنده جامعه ما نیست.

وی عنوان کرد: ما جوانانی داریم که می توانند در کارآمدی فضای اقتصادی کشور موثر باشند و اینها ذخایر ارزشمندی هستند که بسیار مهم است.

رییسی ادامه داد: در رابطه با موضوعی که نسبت به منطقه محروم اشاره شد، می توان گفت این موضوع قابل پیگیری است و در جلسه ای مورد بررسی قرار می گیرد و بخش هایی که به عنوان مناطق محروم محسوب می شوند، حتما از مزایای لازم قضیه برخوردار می شوند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اقامتگاه موقت بیان کرد: این کار خوبی است اما تاکید من است نسبت به قرارهای تامینی که می تواند کارشان به زندان کشیده نشود، باید تلاش کنند و مواردی را به حبس مواجه کنند که راهی نباشد چه در محکومیت چه در قرار بازداشت و تامین.

وی در رابطه با استفاده از فضای مجازی عنوان کرد: فضای مجازی می تواند ظرفیت خوبی باشد برای سرعت در کار، پیشرفت در کارها و جهت ارتباطات بسیار خوب و  در تمام دنیا چنین است که هم از مزایای این فضا استفاده می شود و هم سعی می کنند تا از آسیب ها حامعه جلوگیری شود.

وی افزود: باید از خوبی های این فضا با مدیریت مناسب استفاده کرد و از معایب آن جلوگیری.

رییسی گفت: جامعه ما یک جامعه آمر به معروف و ناهی از منکر است بنابراین در فضای اداری و سازمانی که هستیم باید با نگاه خیرخواهی  کاستی هایی که در سازمان می بینید پیگیری کنید، این یک برکت الهی و پشتوانه طرح نظارت ملی برای اجرای نظارت قانون است.

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: در مورد تخلفات در یک سازمان  سوالی مطرح است که آیا بیان اینکه در یک سازمان افرادی هستند که مرتکب تخلف شدند با اینها برخورد شد این تقویت دستگاه است یا تضعیف کننده؟

وی افزود: در این رابطه اگر جرمی ثابت و کیفر شد، اعلام اینکه در مجموعه 1000 نفری سالم و صالح کرمان 2 نفر دچار فساد شده اند، نمی تواند تضعیف دستگاه باشد.

او در خصوص اینکه گفته می شود که قانون مربوط به حمایت از ایثارگران اجرا نمی شود گفت: بخشی در رابطه با ایثارگران در ستاد قوه قضاییه است که این موضوع را دنبال می کند تا قانون اجرا شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42566
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.