فوت مادر باردار به همراه فرزند در تصادف آمبولانس

آمبولانس حامل مادر بارداری که به علت کمبود امکانات از دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به کرمان اعزام شده بوده دچار تصادف با خودروی دیگری در ورودی شهر کرمان شده و منجر به فوت مادر و فرزند شد.

این آمبولانس ۴ سرنشین شامل راننده، همراه بیمار، پرستار ماما و یک مادر باردار بوده که در این بین مادر باردار دچار خونریزی شدید شده و به همراه فرزندش در بیمارستان فوت می‌کند.

رئیس اداره بحران و EOC دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تایید خبر فوت مادر علت اعزام این بیمار را کمبود امکانات در جیرفت اعلام کرد.

به گفته یک منبع آگاه اشکال در سیستم دستگاه ام آر آی به دلیل وزن بالای مادر دلیل این اعزام بوده است.

نداشتن اورژانس هوایی یکی از موارد مهمی است که در حوادث این چنینی باید به آن اشاره کرد. علوم پزشکی جیرفت مدت‌ها در انتظار احداث اورژانس هوایی است.

جیرفت اورژانس هوایی ندارد

دکتر اصغر مکارم رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت می‌گوید مجوز اورژانس هوایی داده شده اما هنوز عملی نشده است. این  در حالی است که جیرفت تا مرکز استان ۲۲۷ کیلوکتر است.

او ادامه داد: نداشتن خلبان و خود هلیکوپتر از مهمترین مشکلات فعلی اورژانس هوایی جیرفت است و مابقی زیرساخت‌ها فراهم شده.

آن طور که مکارم می‌گوید وزارت بهداشت پذیرفته که اگر قراردادی در استان بسته شود هزینه را بدهد اما مشکل در قرار داد با هوانیروز است.

او با اشاره به این که خود هوانیروز در بحث هلیکوپتر مشکل دارد گفت: در حال رایزنی برای ثبت قرارداد و گرفتن هلیکوپتر هستیم.

او از قول وزارت بهداشت در خصوص اختصاص هلیکوپتر به جنوب کرمان در صورت دادن سهمیه به وزارت خانه خبر داد که تا کنون عملی نشده است.

به گفته مکارم قرار است هفته آینده یکی از کارشناسان مرکز فوریت از تهران به جنوب کرمان بیاید و موضوع را بررسی و نهایتا قرارداد با هوانیروز بسته شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67983
1 نظر
  1. […] خبری امشب از بستری ۵۵ بیمار جدید کرونایی در استان تا فوت مادر باردار به همراه فرزند در تصادف آمبولانس […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.