جزییات تازه از هویت قاتل ۴مرد ایرانی و ۶ افغان در رفسنجان


قاتل قبل از پیروزی طالبان در افغانستان به جرم قتل زندانی بود

براساس اطلاعات تازه‌ای که همشهری آنلاین از عامل جنایت در بهرمان رفسنجان منتشر کرده است، قاتل( صمد) قبل از پیروزی طالبان در افغانستان زندانی بوده است. او به گمان اینکه همشهریانش قصد دارند او را تحویل پلیس افغانستان بدهند جان ۶ افغان و ۴ ایرانی را با ضربات چاقو گرفت.احتمال می‌رود افاغنه‌ای که توسط او کشته شده‌اند از طایفه مقتولی بوده‌اند که در افغانستان به‌دست او کشته شده بود.

مرد افغان که از زندان افغانستان گریخته بود، در جنایتی هولناک در شهرستان رفسنجان ۶ افغانستانی و ۴ ایرانی را به قتل رساند.

به گزارش همشهری آنلاین، مرد افغان که سال‌ها قبل در جریان یک درگیری در افغانستان دست به جنایت زده و زندانی بود، پس از ورود طالبان موفق به فرار از زندان شد و به ایران گریخت تا یکی از هولناک‌ترین جنایات سال را در رفسنجان رقم بزند. او به گمان اینکه همشهریانش قصد دارند او را تحویل پلیس افغانستان بدهند جان ۶ افغان و ۴ ایرانی را با ضربات چاقو گرفت.

ساعت ۱۹ روز یکشنبه پانزدهم مرداد ماه، در یک باغ پسته در نزدیکی چاه‌ موتور کشاورزی احمدآباد شور در بخش بهرمان شهرستان رفسنجان درگیری خونینی رخ داد. مردی افغان که حالت عادی نداشت با دو نفر از کارگرانی که در چاه‌موتور کار می‌کردند و از هموطنانش بودند گلاویز شد و با ضربات چاقو آنها را به قتل رساند.

قاتل چاقو به‌ دست پس از آن به سمت تعدادی ایرانی که در یک زمین کشاورزی سرگرم کار بودند هجوم برد و ضرباتی نیز به آنها زد.

در این میان چند تبعه افغان که در آن حوالی بودند و قاتل را می‌شناختند برای دستگیری او وارد درگیری شدند اما مرد افغان دیوانه‌وار به آنها هم ضرباتی زد و بعد فرار کرد.

دقایقی بعد گزارش این حادثه خونین به اورژانس، پلیس و قاضی ویژه قتل اعلام شد و تیم‌های جنایی و امدادگران اورژانس راهی محل حادثه شدند.

تعدادی از افرادی که هدف ضربات چاقو قرار گرفته بودند جانشان را از دست داده بودند اما تعدادی دیگر هنوز زنده بودند که برای درمان به مراکز درمانی انتقال یافتند.

با حضور تیم پلیسی و قضایی مشخص شد که در جریان این حملات ۱۱ نفر هدف ضربات چاقو قرار گرفته‌اند که در میان آنها ۴ ایرانی وجود داشت و مابقی اهل کشور افغانستان بودند.

فردی که با بی‌رحمی این ۱۱ نفر را هدف ضربات چاقو قرار داده بود مردی بود اهل کشور افغانستان که در همان تحقیقات اولیه هویت وی شناسایی شد اما هنوز انگیزه او از قتل‌ها مشخص نبود.

برادر او که در درگیری حضور داشت نخستین فردی بود که بازداشت شد اما مدعی بود که در قتل‌ها نقشی ندارد و سعی داشته مانع برادرش شود اما موفق نشده است.

او گفت: برادرم مشکلات روحی و روانی داشت و مدت‌ها بود که به مخدر شیشه معتاد شده و هرازگاهی دچار توهمات عجیبی می‌شد. او در افغانستان جزو دسته اراذل و مخلان امنیت بود و حتی اعضای خانواده‌مان و من را نیز بارها به قتل تهدید کرده بود.

تعداد قربانیان به ۱۰ نفر رسید

نام قاتل خطرناک به سرعت در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و جست‌وجو برای دستگیری او آغاز شد. این در حالی بود که از بیمارستان خبر رسید شماری از مجروحان بر اثر خونریزی در بیمارستان جان باخته‌اند. به این ترتیب تعداد قربانیان این حادثه به ۱۰ نفر رسید؛ ۶ افغان و ۴ ایرانی و از میان مجروحان تنها یک نفر جان سالم به در برد که هم‌اکنون در بیمارستان تحت درمان قرار دارد.

تحقیقات گسترده‌ای که از سوی تیم جنایی برای دستگیری قاتل مخوف آغاز شده بود در کمتر از ۲ ساعت نتیجه داد و معلوم شد که این مرد به شهرستان انار گریخته است.

درحالی‌که هوا تاریک شده بود متهم سوار بر موتور سیکلتی که چراغ‌های آن خاموش بود، خودش را به شهرستان انار رسانده و به‌نظر می‌رسید قصد دارد به‌ سمت مرز برود و از ایران فرار کند.

او وقتی به شهر رسید که دسته‌های عزاداری در خیابان بودند و علاوه بر این گشت پلیس هم در آن محدوده بود.

قاتل مخوف به محض دیدن جمعیت و گشت پلیس، با موتورش دور زد و قصد داشت از راه دیگری فرار کند اما مأموران که تا آن لحظه اطلاعات کاملی از وی به‌دست آورده بودند، او را شناختند و به تعقیبش پرداختند.

قاتل خطرناک اقدام به فرار کرد و درحالی‌که چاقو به‌دست داشت یک ضربه به شکم و یک ضربه به گردن خود زد و ناگهان روی زمین افتاد.

مأموران با دیدن این صحنه اورژانس را خبر کردند و دقایقی بعد مرد جنایتکار تحت الحفظ به بیمارستان منتقل و معلوم شد زخم‌هایش عمیق نیست و خطر جانی ندارد.

خصومت شخصی

وقتی تیم تحقیق بالای سر قاتل در بیمارستان حاضر شد، وی ادعا کرد که انگیزه او از این جنایت هولناک اختلافاتش با همشهریان و مسائل شخصی بوده است.

ایمان شهسواری، دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان که از همان لحظات نخست حادثه در محل جنایت حاضر شده و دستورات ویژه‌ای برای دستگیری قاتل صادر کرده بود می‌گوید: قاتل که هم‌اکنون در بیمارستانی در شهرستان انار بستری است به قتل ۶ نفر از همشهریان خود و ۴ ایرانی اعتراف کرده است.

وی ادامه می‌دهد: متهم به‌ گفته خانواده‌اش گاهی دچار توهمات می‌شده و در ارتکاب این جنایت انگیزه شخصی داشته است.

هرچند هنوز بازجویی‌های دقیق از متهم صورت نگرفته است اما براساس تحقیقات اولیه مشخص شده که متهم چند سال قبل در کشور افغانستان دست به جنایت زده و به اتهام قتل در زندان بوده است. با روی کار آمدن طالبان اما وی موفق به فرار از زندان شده و پس از آن به‌صورت قاچاقی وارد ایران شده و به همراه خانواده‌اش (خواهرها و برادرانش) در شهرستان رفسنجان ساکن شده و کارگری می‌کرد.

آنطور که تحقیقات نشان می‌دهد انگیزه قاتل افغان، اختلافش با همشهریان خود بوده که متأسفانه چند ایرانی هم بدون اینکه اختلافی با او داشته باشند با ضربات چاقوی او به قتل رسیدند.

قاتل تصور می‌کرده که همشهریانش (افرادی که به قتل رسیده‌اند) قصد داشتند او را تحویل پلیس افغانستان بدهند و به همین دلیل احتمال می‌رود افاغنه‌ای که توسط او کشته شده‌اند از طایفه مقتولی بوده‌اند که در افغانستان به‌دست وی کشته شده بود.

حالا و با دستگیری متهم باید صبر کرد تا وی از بیمارستان مرخص شود و به‌صورت تکمیلی و دقیق بازجویی از او انجام شود.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد تمام افرادی که جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند مرد و در بازه سنی جوان و میانسال و از افرادی بودند که در محل چاه‌موتور کشاورزی سرگرم کار بوده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95105
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.