گزینه‌ای میانه‌رو و دانشگاهی که اهل رفسنجان است


محمد مهدی فداکار کیست؟

محمد مهدی فداکار داورانی استاندار جدید کرمان جامعه شناسی توسعه خوانده و بیشتر رزومه او در حوزه فرهنگ و دانشگاه بوده است.

استاندار جدید کرمان رفسنجانی است و همسرش نیز از اهالی جیرفت است.  محمد مهدی فداکار داورانی، فردی ۵۵ ساله که از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس در لشکر ۴۱ ثارالله و دارای مدرک دکترای جامعه‌شناسی توسعه است. فداکار معاونت اداری و مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، معاونت طرح و توسعه دانشگاه پیام نور، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، عضویت هیات امناء چندین دانشگاه، عضویت هیات امناء موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، عضویت هیات امناء بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد رودکی و ریاست هیات مدیره بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) را در پرونده کاری‌اش دارد.  

به این ترتیب به نظر می‌آید وجوه فرهنگی و دانشگاهی در رزومه او برجسته باشد. در دی ماه سال گذشته هم فداکار به عنوان گزینه جایگزین علی زینی‌وند مطرح شد. 

آخرین سمت او معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی بوده است و در طول دوران مدیریتش نیز تمرکز ویژه ای به اصلاح  ساختار حقوق و دستمزد کارکنان دانشگاه آزاد داشته. 

در طی دوران مدیریتش پارامترهای حقوقی کارکنان دانشگاه آزاد ۲۵ درصد افزایش یافته و وام‌هایی قرض الحسنه و کم بهره نیز به کارکنان اختصاص یافته.

فداکار با رسانه هم غریبه نیست. مدیر مسئولی مجله بهداشت و توسعه در کارنامه کاری فداکار نشان می‌دهد که او نیز همچون زینی وند اهل رسانه است. 

از سویی دیگر رشته تحصیلی فداکار در مقطع دکترا و مجموعه مقالات علمی نوشته شده توسط او نیز حاکی از توجه او به مسائل محیط زیستی در توسعه است. نکته‌ای که برای استان کرمان مهم به نظر می‌رسد.

فداکار در یک عنوان مقاله شرایط زیست محیطی یک شهر سالم در اندیشه ابن خلدون را بررسی کرده است.

فداکار همچنین در سال ۱۳۹۴ در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمان و راور نامزد شده بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87959
5 نظرات
  1. اميري می گوید

    سلام بهتر و مناسب تر است كه در كشورمان ايران نيز رشته حقوق در دانشگاه هاي فرهنگيان و پيام نور در مقطع كارشناسي بشود با عنوان رشته جامعه شناسي و دروس جامعه شناسي را بيشتر بياموزند و دانشجويان آموزگار خوب و بهتري براي كشور باشند

  2. حسین می گوید

    سلام خواهشا عدالت اجتماعی در استان در نظر بگیرید وبه مناطق محروم شرق از جمله بم ریگان فهرج ونرماشیر هم توجه ویژه
    نمایید.

  3. محمدرضا می گوید

    زنده باد داوران .با تربیت کردن همچین فرزندانی و تحویل دادان ان هه برا خدمت ب خلق الله.
    موفق باشید پورابراهیمی .فداکارا👏

  4. علی اکبر می گوید

    افتخار برا همه فداکارا و داورانی ها
    انشاالله که خداوند توفیق بیشتر برا خدمت به خلق الله رو بهتون بدهد.👏

  5. Army می گوید

    &

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.