مراقب خانواده خود باشید| 50 درصد موارد جدید کرونا در استان کرمان از اطرافیان بیماران هستند

انتشار جزئیات آمار مبتلایان کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان در 4 روز گذشته نشان می‌دهد نیمی از موارد جدید ابتلا مربوط به اطرافیان بیماران است.

بنا بر اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان موارد ابتلای جدید در 4 روز گذشته شامل موارد زیر است:

22 اردیبهشت‌ماه؛ از 45 مورد مثبت ثبت‌شده، 21 نفر از اطرافیان بیماران، 14 نفر از موارد سرپایی و 10 نفر افراد بستری بوده‌اند.

23 اردیبهشت‌ماه؛ از 26 مورد جدید ثبت‌شده، 26 نفر از اطرافیان بیماران، 7 نفر موارد سرپایی، 3 نفر از افراد بستری و 1 نفر از کادر درمانی بوده‌اند.

24 اردیبهشت‌ماه؛ از 14 مورد جدید ثبت‌شده، 6 نفر از اطرافیان بیماران، 6 نفر موارد سرپایی و 4 نفر از افراد بستری بوده‌اند.

25 اردیبهشت‌ماه؛ از 35 مورد جدید ثبت‌شده، 18 نفر از اطرافیان بیماران، 5 نفر موارد سرپایی، 11 نفر از افراد بستری و 1 نفر از کادر درمانی بوده‌اند.

همان‌طور که در آمار هم مشاهده می‌کنید در 4 روز اخیر 120 نفر در استان به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد 60 نفرشان از اطرافیان بیماران بوده‌اند.

این یعنی 50 درصد بیماران جدید شناسایی‌شده، افرادی هستند که با بیماران ارتباط داشته‌اند.

البته این آمار از افرادی است که توسط علوم پزشکی شناسایی می‌شوند، بنابراین اشخاصی که ناقل بیماری هستند و هیچ علایمی ندارند در جامعه حضور دارند و می‌توانند تمام کسانی که در طول روز با آنها سروکار دارند را مبتلا کنند.

پس انتظار می‌رود مردم نسبت به توصیه‌های علوم پزشکی مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بیشتر اهمیت دهند.

زیرا بعد از بازگشایی اصناف متعدد در کشور، شاهد رفت‌وآمدهای زیاد مردم در سطح شهر هستیم تا جایی که گاهی اوقات این حس به آدم دست می‌دهد، کرونا از میان رفته است اما می‌دانیم در واقعیت این چنین نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49386
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.