بررسی علمکرد تیم‌های فوتبال استان کرمان در هفته‌های پایانی


مس و تکرار اما و اگرهای صعود| گلگهر به آسیا می‌رود؟

چند هفته مانده به پایان لیگ برتر و لیگ یک فوتبال، گلگهر سیرجان به دنبال کسب سهمیه آسیاست و صعود کمرنگ مس بازم هم به اما و اگرها رسیده است.

لیگ‌های فوتبال کشور رفته رفته به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شوند. تعدد تیم‌های استان کرمان از در سطوح مختلف حساسیت خاصی برای کرمان ها ایجادکرده است.

از گلگهر رده چهارمی در لیگ برتر گرفته تا مس شهربابک تازه لیگ یکی شده؛ مس کرمانی که بازهم به اما و اگرها رسید و مس رفسنجان که برای کسب رتبه تک رقمی می‌جنگد.

گلگهر و لیگ قهرمانان آسیا

لیگ برتر با پشت سر گذاشتن هفته بیست و ششم تنها چهار بازی تا پایان فاصله دارد. در جدول رقابت‌ها پس از پرسپولیس، سپاهان و استقلال نام گلگهر سیرجان دیده می‌شود؛ در فاصله ۹ امتیازی با آبی‌های پایتخت.

گلگهری که همچنان امیدوار به کسب سهمیه آسیایی است، در چهار هفته باقی مانده باید مقابل تراکتور، سایپا، نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران قرار بگیرد.

طبق آخرین رده بندی سایت AFC، سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ همان ۲+۲ است.

با فرض قهرمانی یکی از سه تیم پرسپولیس، سپاهان و شاید استقلال و از طرفی حضور این سه تیم در جام حذفی و احتمال قهرمانی در این رقابت‌ها تیم چهارم لیگ برتر شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را خواهد داشت.

این در حالی است که خود گلگهر نیز هم اکنون یکی از تیم‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی است و این شانس را دارد تا در صورت قهرمانی مستقیم به آسیا برود.

این ۲ سناریو تا به این جا شانس سیرجانی‌ها برای حضور در فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را حفظ کرده است.

مس رفسنجان و جایگاه اولین حضور 

مس رفسنجان دیگر تیم لیگ برتری استان کرمان نیز تا پایان هفته بیست و ششم در رده یازدهم جدول قرار دارد. شاگردان محمد ربیعی هر چند در آخرین بازی شکست سختی داشتند اما همچنان برای کسب رتبه تک رقمی تلاش می‌کنند.

پیکان، نفت آبادان، شهرخودرو و در نهایت ذوب آهن چهار حریف مسی‌های رفسنجان هستند و باید دید نارنجی پوشان اولین سال حضور در لیگ برتر را با چه جایگاهی تمام می‌کنند.

داستان تکراری مس کرمان

اما لیگ یک شاید این روزها حساسیت بیشتر حتی نسبت به لیگ برتر داشته باشد. جایی که تیم‌ها برای رسیدن به سطح یک فوتبال کشور در جدال هستند.

۲ هفته مانده با پایان رقابت‌ها و نزدیکی امتیازها حساسیت را دوچندان کرده است. مس کرمان حالا پس از چندین هفته ناکامی و تغییر سرمربی با ۵۲ امتیاز در رده پنجم قرار گرفته است.

مسی که بعد از نیم فصل با اختلاف در صدر جدول بود و امید اول قهرمانی به یکباره فرو ریخت و امید هوادارن کرمانی را برای صعود را کمرنگ کرد. این درحالی است که حاشیه همچنان بر متن باشگاه پیشی دارد.

شرایط برای مسی‌های کرمان مانند هفته‌های آخر فصل قبل به اما و اگرها کشیده شده است.
مس رده پنجمی با صدرنشین جدول لیگ یک ۲ امتیاز اختلاف دارد. فجرسپاسی شیراز با ۵۴، هوادار با ۵۴، بادران با ۵۴ و شاهین بوشهر با ۵۳ امتیاز تیم های اول تا چهارم جدول هستند.

مس در ۲ بازی آینده خود باید ابتدا در کرمان مقابل هوادار و سپس در خوزستان مقابل استقلال خوزستان قرار بگیرد.

شرایط برای مس بسیار دشوار است و صادقانه امید زیادی برای صعود نیست. جدای نتایج دیگر تیم ها شاگردان فرهاد کاظمی در ۲ بازی راهی جز پیروزی ندارد و در مقابل باید منتظر لغزش حریفان خود باشند.

آرمان گهر سیرجان و علاقه به میانه جدول

آرمان گهر سیرجان تیم پر افت و خیر قاسم شهبا مانند فصل قبل در هفته‌های پایانی میانه جدول را انتخاب کرده است. سیرجانی‌های لیگ یک در پایان هفته سی و دوم با ۴۵ امتیاز در رده دهم قرار دارند.

استقلال ملاثانی و چوکا تالش دو حریف پایانی آرمان گهری هستند که به نظر می رسد این فصل را نیز در همین جایگاه میانی جدول به پایان برساند.

مس شهربابک مسافر جدید لیگ یک

فصل آینده لیگ یک فوتبال کشور اما میزبان یک تیم کرمانی دیگر خواهد بود. مس شهربابک که در گروه ب لیگ دسته دوم با ۵۵ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته و مسافر فصل آینده لیگ یک است.

مس نوین هم که این فصل با سرمربیگری فرزاد حسینخانی بازیکن با سابقه مس، امید و انگیزه زیادی برای صعود به لیگ یک داشت باید یک فصل دیگر برای موفقیت تلاش کند.

شاگردان حسین خانی در پایان هفته بیست و ششم با ۴۴ امتیاز در رده سوم قرار گرفتند و عملا شانسی برای صعود ندارند.

با این شرایط یکی از لیگ‌های فصل آینده میزبان سه تیم از دیار کریمان خواهد بود. با احتمال بیشتر عدم صعود مس کرمان به لیگ برتر، لیگ یک فوتبال فصل آینده با  سه تیم کرمانی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73697
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.