مصرف بالای اقلام غیرمجاز در آرایشگاه‌های زنانه

مدیر نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به استفاده زیاد اقلام قاچاق، تقلبی و یا تاریخ مصرف گذشته در آرایشگاه‌های زنانه گفت: در سه ماه گذشته از 40 بازرسی، 12 مورد تخلف استفاده از اقلام غیرمجاز در آرایشگاه‌های زنانه کشف شده است.

نشست خبری مجازی دکتر «منصور قنبری زاده» مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مناسبت هفته غذا برگزار شد.

به گفته دکتر منصور قنبری زاده از ابتدای سال جاری تا الان نزدیک به 600 بازرسی در واحدهای آرایشی بهداشتی تحت نظارت علوم پزشکی کرمان صورت گرفته که 70 تخلف کشف و 885 میلیون ریال ارزش اقلام جمع‌آوری شده است.

او ادامه داد: در اقلام خوراکی 40 مورد بازرسی از مراکز عمده پخش انجام شده؛ که 15 تخلف کشف و 759 میلیون ریال ارزش اقلام جمع آوری شده است.

ثبت 12 تخلف از بازرسی 40 آرایشگاه زنانه در سه ماه

دکتر قنبری زاده افزود: بازرسی دیگری که انجام می‌شود از آرایشگاه‌های زنانه است. متاسفانه در این مراکز از اقلام قاچاق، تقلبی و یا تاریخ مصرف گذشته زیادی استفاده می‌شد که بازرسی‎ها اثرات خوبی در آن داشته است.

به گفته او در سه ماه گذشته 40 بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه انجام و 12 مورد تخلف استفاده از اقلام قاچاق، تقلبی و یا تاریخ مصرف گذشته کشف شده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: آرایشگاه‌های زنانه موظفند تمامی اقلام مورد نیاز خود را از مراکز مجاز خریداری کنند.

دکتر قنبری زاده در خصوص نظارت بر آب معدنی‌ها گفت: 4 واحد تولیدی آب معدنی در کرمان وجود دارد؛ از ابتدای سال تا الان مورد خاصی وجود نداشته است. در سال گذشته موردی مشکوک بود که با توجه به بررسی‌ها منتفی شد.

او در یا اشاره به چند آیتم مهم در زمان خرید محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی گفت: محصولات غذایی آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی حتما باید مجوزهای بهداشتی یا به عبارتی سیب سلامت داشته باشد؛ دقت به نشانگرهای رنگی روی محصولات هم لازم است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78414
1 نظر
  1. .. می گوید

    وزارت بهداشت اماکن یه مشت حرومزاده ان کدوم محصول ارایشی سیب سلامت داره تو هیچ مغازه ای سیب سلامت نیست بیشرفا که کار مردم رو تعطیل میکنید برا پر کردن جیب خودتون ایشالا جزام بگیرید سزای کثافت کاریاتونو بدین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.