مصرف نوشابه از شیر بیشتر شد

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر با بیان اینکه قیمت یک بطری ۱.۵ لیتری نوشابه ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان و نرخ یک بطری شیر یک لیتری ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است، گفت: شواهد بازار از افزایش مصرف نوشابه نسبت به شیر خبر می‌دهد.

مصرف نوشابه شیر را پشت سر گذاشت . دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر پاسخ به این پرسش که برخی از کارشناسان بر این باورند که میزان مصرف نوشیدنی‌ها مانند نوشابه از مصرف شیر بیشتر شده است آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟ گفت: شواهد بازار بر این موضوع صحه می‌گذارد؛ چراکه قیمت یک بطری ۱.۵ لیتری نوشابه حداکثر ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان است در حالی که نرخ یک بطری شیر یک لیتری ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است پس همین قیمت تاثیر خود را در میزان خریدها می‌گذارد.

بنا به گفته علوی، شاید بتوان گفت که نوشیدنی‌ها به نوعی از سبد مصرف بسیاری از خانوارها فاصله گرفته‌ چراکه اولویت برای مصرف‌کنندگان خرید کالاهای اساسی است.

به گفته وی؛ این امید وجود دارد که با رایزنی‌های صورت گرفته بین ایران و عراق بتوانیم در ایام اربعین بازار نوشیدنی‌های این کشور را تصاحب کنیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر میانگین قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان را برای انواع ماء‌الشعیرهای در بسته‌بندی‌های یک لیتری در نظر گرفت و افزود: کلیه شرکت‌های تولیدی باتوجه به گرفتاری‌هایی که در بحث تامین مواد اولیه از سرگذراندند باز هم در تولید انواع محصولات و نوشیدنی‌ها کوتاهی نکردند و تلاش کردند انواع محصولات را در بسته‌بندی‌های متفاوت به بازار عرضه کنند.

بنا به اظهارات علوی؛ بخش قابل توجهی از مواد اولیه تولید ماالشعیر مانند دانه‌های مالت، جو، رازک، اسانس‌ها و قوطی آلومینیوم وارداتی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=94980
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.