ناظران کشاورزی میان زمین و هوا| اعظمی: تعطیلی مجلس بررسی طرح استخدامی را عقب انداخته است

به دنبال تحصن ناظران کشاورزی استان مقابل استانداری به دلیل تصویب نشدن طرح استخدامی آن‌ها در مجلس، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کلیات طرح تصویب شده اما تصویب جزییات آن به دلیل لغو جلسات عقب افتاده است.

ناظرین کشاورزی شمال و جنوب استان همزمان با سراسر کشور امروز به دلیل تصویب نشدن طرح استخدام خود در مجلس جلوی استانداری کرمان تحصن کردند.

یکی از این کارشناسان می‌گوید: از سال ۹۰ و قبل از آن با حداقل دریافتی در جهاد کشاورزی کار کردیم اما متاسفانه از سال ۹۸ با ما قرارداد بسته نشد و به حال خود رها شدیم.

عدم امنیت شغلی از موارد دیگری است که او به آن اشاره می کند و می‌گوید: خیلی از ما با چهل سال سن شغل درستی نداریم.

یکی دیگر از خانم‌های ناظر کشاورزی در این تحصن می‌گوید ۱۳ سال کار کرده اما بدون هیچ تعیین تکلیفی رها شده است: در جنوب استان ۱۳ سال در شرایط سخت کار کردیم و بدون هیچ دستمزدی ما را رها کرده اند؛ باید ما را استخدام کنند.

برخوری رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان می گوید مجلس مجوز استخدامی نمی دهد: «این ناظران قراردادی در طرح مراقبت های گیاه پزشکی داشتند. این طرح از کل کشور لغو شد؛ و این ناظران بیکار شدند. امیداوریم مجلس مجوز استخدام آن ها را بدهد.»

کلیات طرح استخدام ناظران در کمیسیون کشاورزی تصویب شده است

آن طور که اعظمی نماینده جیرفت و عنبرآباد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به خبرنگار کرمان‌نو می گوید کلیات طرح استخدام این ناظران در کمیسیون کشاورزی تصویب شده اما تصویب جزییات آن به دلیل لغو جلسات مجلس عقب افتاده است.

اعظمی ادامه داد: ترافیک طرح ها در صحن بالا است، اما در اولین فرصت این طرح بررسی می‌شود، ضمن این که طرح طوری برنامه ریزی شده که شامل تمام ناظران کشاورزی بشود.

اعظمی می گوید: یکی از مسایل این طرح‌ها پس از تصویب تامین اعتبار برای پرداخت حقوق این افراد است که باید برای آن هم راهی پیدا کرد.

انتظار این ناظران اما چیزی جز رسیدن به حقشان نیست. آن ها می‌گویند سنشان بالا رفته و جایی برای استخدام آن ها را قبول نمی‌کند؛ خواسته آن ها از مسئولان این است که این طرح هر چه سریع تر رسیدگی شود تا از این بلاتکلیفی نجات پیدا کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69487
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.