نماینده جیرفت ساز جدایی جنوب کرمان را کوک کرد

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود از در برنامه قرار نگرفتن جنوب استان کرمان در سفر رئیس جمهور به کرمان گلایه کرد و خواستار انتزاع این قسمت از استان کرمان شد تا به عنوان یک استان مستقل به آن عنایت شود.

یحیی کمالی پور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سالروز ولادت نبی اکرم (ص) و هفته وحدت اظهار کرد: در هفته وحدت و انسجام که یادگار امام راحل است و در هفته‌ای که همه امت اسلامی این روزها را جشن می‌گیرد و اراده پیش آمده در قوه قضائیه برای مبارزه با فساد امید را در آحاد مردم برای برقراری عدالت و مساوات ایجاد کرده است، سخنان یاس آلود مقامات پسندیده نیست.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به سفر امروز رییس جمهور و جمعی از کابینه به استان کرمان، عنوان کرد: در خاطر دارم که در روزهای سخت اسارت وقتی که با تنگنایی روبرو می‌شدیم یک دعای فتح و فرج گره گشای مشکلات و برطرف کننده غم‌هایمان بود. وقتی برنامه سفر ریاست جمهور را مشاهده کردم و در آن برای مردم نجیب و شریف حوزه انتخابیه‌ام سهمی ندیدم بعد از نماز صبح دعای فرج خواندم تا در خانه ملت فریادشان را سر دهم تا رئیس و هیات رئیسه مجلس برای برون رفت جنوب کرمان از مشکلات طرحی نو دراندازند.

نماینده مردم جیرفت مدعی بی‌توجهی دولت به بخش جنوب کرمان شد و به پیشینه تاریخی حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و گفت: حوزه‌ای که با تمدن هفت هزار ساله و الواح گلی به دست آمده ثابت کرده که از بین‌النهرین قدیمی‌تر است را نادیده گرفته‌اید. هند ایران را که سالیانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند و نقش تولیدی در سبد غذایی کشور دارد نادیده‌ نگیرید و به این فکر باشید که از توسعه ناموزون استان کرمان جلوگیری کنید.

وی هم‌چنین مدعی آثار مخرب کمک‌ به انتقال آب هلیل رود برای جمعیت جنوب کرمان شد و در پایان از رئیس جمهور خواستار سفر به جنوب کرمان و انتزاع این قسمت از استان کرمان شد تا به عنوان یک استان مستقل به آن عنایت شود و قاطعانه جلوی انتقال آب هلیل رود را بگیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37609
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.