بررسی عملکرد شرکت‌های بورسی استان


هفته‌ای صعودی برای شرکت‌های بورسی استان

نمادهای کرمان، پکرمان، خکرمان، سکرمان و سمتاز در این هفته روند صعودی را به خود گرفتند.

به گزارش کرمان‌نو، نماد کرمان بعد از چند بار حمله به محدوده مقاومتی روزانه 890 تا 900 بالاخره توانست در چهارشنبه 14 دی‌ماه این محدوده مقاومتی را بشکند و هفته قبل را تماما صعودی طی کرد.

تنها روز منفی این نماد چهارشنبه همین هفته بود که فقط 0.27 درصد زیرش داشت و این نماد در فرابورس این هفته 23.3 درصد افزایش قیمت داشت.

نماد پکرمان این هفته را با 9.88 درصد صعود به کار خود پایان داد.

این نماد اکنون در سقف کانال صعودی روزانه خود قرار دارد و احتمال اینکه هفته آینده این سهم یک نزول را تا کف کانال تجربه کند زیاد است و بعد از آن، روند صعودی خود را ادامه دهد.

گروه اقتصادی کرمان خودرو که با نماد خکرمان در فرابورس فعالیت می‌کند مانند 3 نماد قبل، این هفته را صعودی ئشت سر گذاشت.

این نماد بعد از شکست محدوده مقاومتی 3850 تا 3900 برای شکست محدوده بعدی تلاش کرد اما تلاش‌هایش در برای شکست این محدوده بی نتیجه ماند و باید منتظر حرکات بعدی سهم باشیم.

اگر بازم هم نتواند این محدوده مقاومتی روزانه بشکند احتمال کاهش قیمت تا محدود حمایتی روزانه 3850 تا 3900 وجود دارد.

خکرمان این هفته دو روز نزولی را پشت سر گذاشت اما در پایان هفته کار خودش را با 2.73 درصد صعود پایان داد.

سیمان کرمان که با نماد سکرمان در بورس تهران فعالیت می‌کند در این هفته تنها یه روز منفی داشت که آن هم به یک درصد نمی‌رسید.

سکرمان بعد از شکست محدود مقاومتی روزانه  16485 روند بازگشت به این محدود را کامل کرد و در هفته آینده می‌تواند صعود تا مقاومت بعدی برای این سهم در نظر گرفت.

دیگر نماد سیمان کرمانی در بورس یعنی سمتاز این هفته حتی یه روز منفی هم نداشت.

این نماد این هفته با 7 درصد صعود به اتمام رساند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در آخرین روز معاملات تحت تاثیر متغیرهای بودجه‌ای کاهش ۰.۹۶ درصدی را از خود بر جای گذاشت و به سطح ۱۶۵۲۰۰۰ واحدی رسید.

این درحالی است که شاخص هم وزن با رشد ۰.۱۱ درصدی عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل از خود برجای گذاشت و به روند مطلوب و مثبت خود در روزهای گذشته ادامه داد.

اما نکته ناخوشایند آخرین روز بازار بورس ایران خروج ۴۳۰ میلیاردی پول اشخص حقیقی از بازار و همچنین  ورود ۱۳۰ میلیاردی پول به صندوق‌های درآمد ثابت بوده و همچنین سرانه‌ی فروش اشخاص حقیقی ۲۳.۹میلیون تومان و سرانه‌ی خرید آن‌ها ۲۲.۶ میلیون تومان بوده است.

به نظر روند روزهای آتی بازار سهام تحت تاثیر متغیرهای بودجه‌ای خواهد بود و باید منتظر اخبار بیشتری از بودجه سال بعد باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100525
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.