وزیر راه و شهرسازی در همایش آموزه‌های زلزله بم خبر داد


وام اسکان موقت به متقاضیان بافت‌های فرسوده داده می‌شود

به گزارش «کرمان نو» به نقل از باشگاه خبرنگاران مهرداد بذرپاش امروز دوشنبه پنجم دی‌ماه در جریان ارتباط ویدیویی در مراسم اختتامیه همایش «آموزه‌های زلزله بم و لزوم مقاوم سازی» که به مناسبت نوزدهمین سالگرد زلزله دلخراش پنجم دی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار شد، گفت: در یک‌سال گذشته اتفاقات خوبی در تشویق مردم به نوسازی و بهسازی، مانند تسهیل و تخفیف در صدور مجوز با کمک شهرداری‌ها صورت گرفته است.

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: با هدف توسعه مکانیزم‌های تشویقی بازسازی بافت‌های فرسوده، تسهیلات اسکان موقت یا وام بانکی ترجیحی و ارزان قیمت با رویکرد نوسازی این بافت‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

او افزود: در این زمینه مکانیزم‌های تشویقی بسیار تاثیرگذار بوده و در برخی نقاط تا ۴۰ درصد هم پروانه‌های ساختمانی در بافت فرسوده افزایش پیدا کرده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عقب ماندگی سال‌های اخیر انباشته شده در کلانشهرها، کمبود عرضه و تولید مسکن که خود را با قیمت‌های سرسام  آور نشان داده است را باید جبران کنیم، بیان کرد: نکته دیگر که بسیار اهمیت دارد، نجات جان هموطنان است که از موارد آن، شکل گیری نهضتی می باشد و  جهت گیری اصلی ما مردمی کردن آن است.

او تصریح کرد: جهت گیری و راهبرد‌های ما در دولت مشخص است که یکی از آن‌ها بحث مردمی سازی کار است و بسیاری از انبوه سازان و تشکل‌های بخش خصوصی تمایل دارند که در کار نوسازی و بهسازی منازل ورود کنند.

او افزود: به شهرداری‌ها به عنوان یک شریک استراتژیک در این عرصه نگاه می‌کنیم و باید به پایدارسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار کمک کنند.

وزیر راه و شهرسازی دیگر اولویت‌های وزارت راه شهرسازی را ستاد بازآفرینی شهری به عنوان یک قرارگاه برشمرد و گفت: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در دستورکار مدیران قرار می‌گیرد، ستاد بازآفرینی شهری است که به زودی ابلاغیه آن به استانداران و فرمانداران به عنوان رییس ستاد بازآفرینی شهری در استان‌ها و شهرستان‌ها صادر خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99911
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.