با نظر استاندار کرمان و تایید شورای ترافیک:


پارک‌ حاشیه‌ای در اطراف پروژه «صاروج پارس» ممنوع

در نشست شورای ترافیک استان با حضور استاندار برای بررسی مشکلات ترافیکی پروژه صاروج پارس، با وجود مخالفت اولیه دبیر شورای ترافیک تصویب شد که پارک حاشیه‌ای در خیابان‌های اطراف پروژه صاروج ممنوع شود. جزییات این ممنوعیت به‌عهده پلیس و شهرداری کرمان قرار گرفت.

به گزارش کرمان‌نو در نشست شورای ترافیک استان که روز یک‌شنبه با حضور استاندار برگزار شد، شهردار کرمان با قرایت متن توافقنامه شهرداری کرمان با شرکت صاروج‌پارس گفت:« به استناد صورتجلسۀ ستاد سرمایه‌گذاری استان در سال 89 قراردادی بین شرکت ساروج‌پارس و شهرداری کرمان بسته می‌شود. به جز تعهدات دیگر، در حوزۀ ترافیک، شهرداری متعهد می‌شود مشکل ترافیک محل اجرای پروژه را برطرف کند، امکان ورودی و خروجی مناسب برای رفت و آمد خودرو و افراد به مجتمع را هم از میدان ارگ و هم خیابان‌های اطراف فراهم کند و همچنین تعهد می‌کند بعد از احداث پارکینگ، پارک خودرو در میدان ارگ و خیابان‌های مجاور و نزدیک به پروژه ممنوع شود».
شهردار کرمان ادامه داد: پیشنهاد مجوز پارک حاشیه‌ای با استفاده از پارکومتر داده شده است که البته مورد قبول سرمایه‌گذار نیست.

دبیر شورای ترافیک استان در پاسخ به این موضوع گفت:« توافق شهرداری و صاروج برای ممنوع کردن پارک حاشیه‌ای خلاف قانون بوده است. بر اساس قانون نمی‌توانیم مردم را از پارک حاشیه‌ای ممنوع کنیم. اما می‌توانیم بر اساس راهکار شورای عالی ترافیک پارک حاشیه‌ای را با استفاده از پارکومتر مجاز کنیم.

طبیب‌زاده رییس اتاق بازرگانی کرمان نیز با انتقاد از تاخیر در اجرای پروژه صاروج در کرمان گفت: ۵۷ میلیون دلار میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه است که معطل مانده و دیگر کسی حاضر نیست در کرمان سرمایه‌گذاری کند.

استاندار کرمان با تاکید بر میزان قابل توجه سرمایه‌گذاری این پروژه گفت: ضمانت این سرمایه گذاری دولت جمهوری اسلامی ایران است و سرمایه گذار اگر اجرای تعهدات را نبیند می‌تواند سرمایه‌اش را پس بگیرد.

فداکار افزود: می‌توانید برای ۴ ۵ سال پارک حاشیه‌ای ممنوع شود و بعد از اینکه پروژه افتتاح شد می‌توان تصمیم گرفت که پارک حاشیه ممنوع بماند یا خیر.
موسوی عضو شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه پارکینگ صاروج سهم شهرداری کرمان بوده است گفت: اینکه ما در خیابان‌های اطراف تابلوی پارک ممنوع بگذاریم کسی رعایت نکند و مردم هم ناراضی باشند.
شهردار کرمان: این سرمایه‌گذار میخواهد بیش از هزار میلیارد تومان در پروژه سرمایه گداری کند و درآمد پارکینگ فرقی برای سرمایه‌گذار نمی‌کند. اگر امروز می‌خواستیم این توافق را بنویسیم قطعا این بند را در توافق نمی‌گذاشتیم اما این بند در توافق شهرداری وجود دارد و لازم ‌الجراست.
در نهایت با تصویب این ممنوعیت پارک جاشیه‌ای موافقت شد و قرار شد پلیس و شهرداری کرمان در مورد جزییات این ممنوعیت تصمیم بگیرند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95686
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.