مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه دومین جشنواره «مجری‌شو»:


کار ارزشمند آموزشگاه‌های هنری؛ معرفی چهره‌های تازه به فضای فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه دومین جشنواره «مجری‌شو» گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاق‌هایی که آموزشگاه‌های هنری مخصوصا آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی صحنه انجام داده‌اند؛ معرفی چهره‌های تازه و پر انرژی به فضای فرهنگی هنری کرمان بوده است.

اختتامیه دومین جشنواره «مجری‌شو» جمعه ۱۵ مرداد در محل خانه باغ وزیری به دلیل شرایط کرونایی با تعداد محدود و در فضای باز برگزار شد.
در این مراسم علیزاده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بابایی نایب رییس شورای شهر، عبدالرضا قراری مدیرعامل خانه هنرمندان، جمعی از پیشکسوتان، هنرمندان و هنرجویان آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی صحنه حضور داشتند.

به گفته «مهدی حشمتی» دبیر دومین دوره جشنواره مجری‌شو، در این جشنواره از بین ۳۸ هنرجو که فیلم‌های خود را برای دبیرخانه فرستادند، ۱۰ نفر به فینال راه یافتند؛ از بین ۱۰ نفر ۶ نفر که بیشترین امتیاز را داشتند؛ آقایان حمزه سلمانی، حامد پاک‌ایزدی، پوریا جمالی و خانم‌ها هانیه جعفرزاده، سمیرا خبازیان و هدیه خان بابا در فینال اجرا کردند.

او ادامه داد: در نهایت هیات داوران از هدیه خان بابا تجلیل کرد؛ مقام سوم جشنواره به سمیرا خبازیان رسید و مقام دوم را حمزه سلمانی کسب کرد. ضمن این که هیات داوران هیچ کدام از هنرجویان را حائز رتبه اول ندیدند که از جمله دلایل آن می‌تواند استرس بیش از حد اجرای زنده باشد که هنرجویان نتوانستند قابلیت‌های خود را نشان بدهند.

آموزشگاه‌های هنری در معرفی چهره‌های تازه به فضای فرهنگی موفق بودند

علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم از فضای فرهنگی و هنری صحبت کرد و گفت: ما تمام تلاش خود را کردیم تا بخش خصوصی به قدری قدرتمند بشود که بتواند در کنار بخش دولتی خیلی از اتفاق‌ها را رقم بزند و دولت تصدی گری نداشته و تنها ناظر باشد.

او تاکید کرد: موسسه فرهنگی هنری شهید حشمتی و آموزشگاه صحنه به حدی قدرتمند شده‌اند که تا کنون دو مرتبه این جشنواره را برگزار کرده‌اند.

علیزاده افزود: یکی از مهم‌ترین اتفاق‌هایی که آموزشگاه‌های هنری مخصوصا آموزشگاه صحنه انجام داده‌اند؛ معرفی چهره‌های تازه و پر انرژی به فضای فرهنگی هنری کرمان بوده است.

بابایی نایب رییس شورای شهر نیز در اولین حضور رسمی خود به فرهنگ و هنر به عنوان یکی از اولویت شورای ششم اشاره کرد. او ضمن آرزوی موفقیت برای همه هنرجوهان از تاثیرگذاری هنر و جایگاه آن بین مردم صحبت کرد.

تقدیر از برگزیدگان اولین جشنواره مجازی استندآپ کمدی مجازی کرمان که سال گذشته برگزار شد یکی دیگر از برنامه‌های این جشنواره بود.

در این جشنواره آثار ۴۰ هنرمند از سراسر کشور به دبیرخانه رسید. در بخش آرای مردمی آقای «حامد پاک ایزدی» و در بخش تخصصی مهدی رحیمی مقام اول را کسب کردند. داوری این جشنوار را آقایان صمد قربان نژاد مهدی حشمتی و منصور محمد حسنی داوران انجام دادند.

در دومین جشواره مجری‌شو از مدیرکل ارشاد به پاس از زحماتی که در دوره گذشته در این اداره کل داشتند تقدیر شد. طی مراسمی از اساتید آموزشگاه صحنه نیز تقدیر به عمل آمد.

آیین پایانی دومین جشنواره «مجری شو» برگزار می‌شود

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74790
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.