کام تلخ کشاورزان جنوبی از زهر کرونا

 بیماری کرونا، ایجاد تعرفه صادراتی و منع صادرات محصولات به عراق باعث ضرر به کشاورزان جنوب شدند.

به گزارش« کرمان نو» رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان از بازاریابی و رایزنی برای صادرات محصولات منطقه طی دو سال گذشته خبر داد.

سعید برخوری افزود: برگزاری چندین جشنواره ملی در جهت شناساندن محصولات منطقه انجام شده است و نتیجه آن کشاورزی در جنوب کرمان به  رونق دوچندانی دست یافت اما متاسفانه عواملی مثل بیماری کرونا، ایجاد تعرفه صادراتی و همچنین منع صادرات محصولات به عراق  که جنبه سیاسی داشت باعث ضرر و زیان کشاورزان در پایان سال زراعی امسال شد.

برخوری ادامه داد: با وجود حجم بالای محصولات کشاورزی از جمله پیاز با برنامه ریزی هایی که انجام شد توانستیم از دپوی این محصول که در سال های قبل شاهد آن بودیم جلوگیری کردیم.

وی افزود:خوشبختانه با ورود ۱۵ تعاون روستایی کشور و عرضه مستقیم محصولات در آن استان ها بیش از ۵۲۰۰ تن محصول پیاز جنوب خریداری شد.

افتتاح ۶۱  پروژه کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در جنوب استان

رییس سازمان کشاورزی جنوب کرمان گفت: ۶۱ پروژه کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در این منطقه افتتاح می شوند. سعید برخوری همچنین از کلنگ زنی ۱۴ پروژه نیز در این منطقه خبر داد.

وی افزود: این طرح ها در زمینه های صنایع تبدیلی و غذایی، آب و خاک، تولیدات گیاهی و دامی است و حدود ۳ هزار خانواده از این طرح ها بهره مند خواهند شد.

وی تاکید کرد: ۱۴ پروژه هم در زیر بخش های آب و خاک، تولیدات گیاهی و دامی  با اشتغالزایی ۵۸۳ نفر مستقیم و ۱۷۴ نفر اشتغال غیرمستقیم و بهره مندی ۵۶۶ خانوار در هفته جهاد کشاورزی در جنوب کرمان کلنگ زنی خواهد شد.

برخوری اضافه کرد: برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت زیادی را برای رونق کشاورزی در منطقه در دست اجرا داریم که مهم ترین آنها تکیه بر صادرات محصولات، معرفی و بازاریابی محصولات منطقه، هاپ گلخانه ای، راه اندازی منطقه آزاد کشاورزی و…است. 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50945
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.