کلاس‌های فنی و حرفه‌ای بازگشایی می‌شوند؟| آموزش آرایشگری با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی!

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان گفت: درخواست بازگشایی کلاس های فنی و حرفه ای را به ستاد استانی داده ایم و قرار است در مورد آن تصمیم گیری شود.

تعداد زیادی از مخاطبان «کرمان نو» در خصوص بازگشایی برخی از کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به ما پیام داده‌اند.

آنها گفته‌اند کلاس‌های آموزشی از جمله آموزش آرایشگری بازگشایی شده و علاوه بر آن از ما خواسته‌اند که برای تکمیل آموزش مدل هم سر کلاس ببریم.

از آنجایی که این مسئله برای تعدادی از هنرجویان فنی و حرفه ای نگران کننده بود، پیرو این پیام‌ها با مدیرکل فنی و حرفه استان کرمان گفت‌وگو کردیم.

بازگشایی کلاس‌ها با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی

محمدرضا جهانگیری به ما گفت: در حال حاضر هیچ‌کدام از کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به‌جز مراکز آموزش آرایش بازگشایی نشده‌اند.

وی ادامه داد: آموزشگاه‌های آرایشگری نیز چون با فضای آرایشگاه یکی است به همین دلیل به دنبال بازگشایی سالن‌های آرایشی شروع به‌کار کرده‌اند.

جهانگیری عنوان کرد: کار در این مراکز با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

او ادامه داد: اگر افراد با مواردی برخورد کردند که در آموزشگاهی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، می‌توانند به ما گزارش دهند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: درخواست بازگشایی کلاس‌های فنی و حرفه‌ای را به ستاد استانی مقابله با کرونا داده‌ایم و قرار است در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

آیا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای آموزشی فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر است؟

با توجه به اینکه اکثر کلاس‌های فنی و حرفه‌ای آموزش‌های عملی دارند و تعداد هنرجویان این کلاس‌ها در بسیاری از رشته‌ها کمتر از 6 یا هفت نفر نیست، این سؤال در ذهن مطرح می‌شود که آیا واقعاً با این جمعیت، پروتکل‌های بهداشتی به تنهایی پاسخگو است؟

همچنین از آنجایی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خصوصی نیستند و آموزش به صورت عمومی برگزار می‌شود، نگرانی از شیوع ویروس کرونا در این مراکز را دو چندان می‌کند، زیرا با این شرایط رعایت فاصله گذاری اجتماعی به مراتب سخت‌تر می‌شود.

تأثیر این اتفاق را می‌توان در آمار تعداد مبتلایان هفته‌های اخیر استان کرمان هم دید.

در حال حاضر بعد از مطرح شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی با بازگشایی اصناف متعدد تعداد بیماران جدید در استان کرمان رو به افزایش است.

همانطور که روز گذشته اعلام شد، 40 بیمار جدید کووید 19 به تعداد کل مبتلایان اضافه شده است.

به نظر می‌رسد این موضوع، نتیجه تصمیمات زود هنگامی است که در خصوص بازگشایی برخی از اصناف غیر ضروری گرفته شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48954
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.