برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته در کرمان

احمد امیری شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری رقابت های بین المللی کاراته استان کرمان افزود: این مسابقات در سبک های کنترلی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: 80 نفر کاراته کای دختر و پسر از خارج از کشور و یکهزار نفر از استان ها برای حضور در رویداد بین المللی کاراته استان کرمان ثبت نام کرده اند و به احتمال فراوان در این رقابت ها حضور خواهند داشت.
رئیس هیات کاراته استان کرمان اظهار داشت: آسایش رفاه و امنیت امروز کشور به علت خونی است که برای پایداری و سربلندی کشور ریخته شده است و شهدا قهرمانان واقعی ما در دنیا و معرف نظام جمهوری اسلامی هستند لذا هدف اصلی برگزاری رویداد بین المللی کاراته در استان کرمان برای پاسداشت و ارج نهادن به خون شهدا، داشتن سهم در برگزاری کنگره 6500 شهید استان کرمان و سالگرد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.
وی با تاکید بر اهمیت میزبانی رقابت های بین المللی گفت: میزبانی این مسابقات موجب ارتقای کمی و کیفی سطح کاراته استان کرمان می شود و در این زمینه 10 داور آسیایی از این استان در مسابقات کاراته وان کرمان به کشور معرفی شده است.
امیری با بیان اینکه این رویداد بزرگ برای نخستین بار در تاریخ استان کرمان برگزار خواهد شد عنوان کرد: کرمان جزو سه استان برتر کشور در ورزش کاراته است و این استان پس از تهران بیشترین مربی تیم ملی و داور جهانی را دارد که نشان می دهد کاراته کرمان پویا و رو به رشد و نیازمند حمایت است.
وی با اشاره به حضور 25 هزار کاراته کا در استان کرمان گفت: پنج هزار کاراته کا تاکنون از استان کرمان در 2 بخش بانوان و آقایان در سبک های آزاد و کنترلی به مسابقات درون و برون مرزی اعزام کردیم و استان کرمان تاکنون 100 مورد برگزاری مسابقات سبکی و قهرمانی داشته است.
رئیس هیات کاراته استان کرمان تصریح کرد: مسابقات بین المللی از اهمیتی خاص برخوردار است و برخی از کشورها به علت مشکلاتی نتوانستند در این رویداد بزرگ حضور داشته باشند اما با همکاری فدراسیون کاراته کشور چهار کشور صاحب نام کاراته دنیا به این رقابت ها دعوت شدند.
وی ادامه داد: با آغاز مسابقات بین المللی کاراته امیدواریم بتوانیم سال ها این رویداد را با حضور کشورهای صاحب نام در کرمان برگزار کنیم و این رویداد می تواند کمکی برای معرفی کاراته استان به دنیا باشد.
امیری عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری رویداد بین المللی کاراته در استان کرمان، جنبه همگانی آن، برای جذب خانواده ها نیز بوده است، همچنین حضور ورزشکاران با سطح فنی مختلف از استان های متفاوت به استان می تواند به ارتقای جایگاه ورزش کاراته کمک کند و کاراته استان کرمان به سطح فنی و جایگاه واقعی خود برسد.
وی با بیان اینکه ورود سه کشور قطعی شده و حضور عمان به مسابقات بین المللی کاراته استان کرمان فردا(چهارشنبه) مشخص می شود گفت: اسکان و مدیریت مسابقات به صورت مطلوب انجام شده و راهکارها برای برگزاری باشکوه این رویداد بررسی شده است.
رئیس هیات کاراته استان کرمان بیان کرد: بخش بانوان این مسابقات روز پنجشنبه و آقایان در روز جمعه با حضور مسئولان عالی رتبه استان کرمان و فدراسیون کاراته برگزار خواهد شد و دعوت نامه ها برای این افراد ارسال شده است.
وی افزود: ساعت 11 روز پنجشنبه و جمعه به ترتیب افتتاحیه این رقابت ها در بخش های بانوان و آقایان در کرمان خواهد بود.
امیری در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: دغدغه مالی قهرمانان کاراته باید رفع شود و امروز برخی از ورزشکاران برای شرکت در تورنمنت ها با هزینه شخصی می روند و در این راستا هیات کاراته توانایی پرداخت هزینه ها را ندارد و حداقل کمک های مالی هیات کاراته به تمامی استان تقسیم می شود.
وی تصریح کرد: همچنین کاراته استان کرمان باید در بخش زیرساخت ها و سخت افزاری حمایت شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25739
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.