گل‌گهر 2 مس کرمان


دربی مرگ و زندگی به نفع سیرجانی‌ها

شاگردان قلعه‌نویی در جدال ۱۲۰ دقیقه‌ای و پُربرخورد مقابل مس کرمان موفق به کسب پیروزی شدند.
پس از برگزاری استان کرمان در دربی لیگ برتر میان گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان که پر موقعیت و جذاب دنبال شد اما گلی رد و بدل نشد، امروز جمعه ۲۲ اسفند در جام حذفی دو تیم گل‌گهر سیرجان و مس کرمان برای رسیدن به جمع شانزده تیم برتر تلاش می‌کردند و این‌که باید یک تیم برنده از زمین خارج شود باعث شد تا جدالی جذاب و فوق‌العاده در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان دنبال شود.

در شروع مسابقه دو تیم به دنبال محک‌زدن یکدیگر بودند. اما با گذشت زمان شاگردان قلعه‌نویی توانستند سوار بر بازی شده و موقعیت‌سازی کنند. پس از چند کار ترکیبی و خلق موقعیت که ناکام مانده بود. سرانجام روی ارسال زمین و زیبای میلاد زکی‌پور، علی‌اصغر (نوید) عاشوری هافبک گل‌گهری‌ها توانست گل برتری تیمش را وارد دروازه حسین شهریاری سنگربان مس کند.

 پس از گلزنی گل‌گهری‌ها، شاگردان رضا مهاجری برای به تساوی کشاندن بازی از لاک دفاعی خارج شدند و به دنبال رسیدن به گل بودند. موضوعی که باعث شد تا درگیری و خشونت هم به بازی اضافه شود و در دقیقه ۲۷ بود. اولین کارت زرد مسابقه به نام آرمان اکوان مدافع تیم فوتبال مس کرمان از جیب داور مسابقه خارج شد.

 دقایقی پس از این تصمیم، سیدرضا مهدوی داور کرمانی این مسابقه سرنگونی امیرحسین بنی اسد بازیکن تیم فوتبال مس کرمان درون محوطه جریمه گل‌گهر را پنالتی تشخیص نداد. این موضوع باعث اعتراض فراوان کادرفنی مس کرمان شد. و بهرام رشیدفرخی هم به دلیل اعتراضات بسیار با کارت زرد مهدوی مواجه شد. در برگشت از این موقعیت برای مس، روی پاس مرتضی تبریزی، یونس شاکری فرصت داشت تا خیال شاگردان ژنرال را در نیمه‌اول آسوده کند. اما در مقابل دروازه‌بان او توپ را به آسمان کوبید تا همچنان برتری گل‌گهری‌ها حداقلی باشد.

 مسی‌ها به دنبال جبران نتیجه بازی و به تساوی کشاندن مسابقه پیش از پایان نیمه اول بودند و در اوقات تلف شده نیمه نیز، مهدوی باز هم تصمیمی جنجالی داشت.

سامان تورانیان هافبک تیم فوتبال مس کرمان با خطا مدافع گل‌گهر به طوری که در تصاویر تلویزیونی مشخص بود، در محوطه جریمه سرنگون شد اما داور مسابقه این صحنه را خطای بیرون از محوطه جریمه تشخیص داد تا دومین صحنه پر سر و صدای داوری در نیمه اول رخ بدهد و اعتراضات کادرفنی مس دوباره فوران کند.

 با شروع نیمه دوم، گل‌گهری تلاش‌شان برای رسیدن به گل دوم و خیالی آسوده در ادامه بازی بود و در طرف مقابل مهاجری با انجام در ترکیب تیمش می‌خواست فشار روی دروازه سیرجانی‌ها را دوچندان کند و به گل تساوی برسد؛ کار در بازی درگیرانه و جنجالی دو تیم به اخراج هم کشیده شد و بهرام رشیدفرخی که در نیمه اول با کارت زرد مهدوی جریمه شده بود، پس از خطا روی هافبک گل‌گهر با تصمیم مهدوی از بازی اخراج شد تا کار شاگردان مهاجری برای بازگشت به بازی دشوارتر از قبل شود.

 اخراج رشیدفرخی

با اخراج رشیدفرخی، زهر حملات گل‌گهر گرفته شد و بازی متعادلانه‌تری از سوی دو تیم در جریان بود.

در دقیقه ۶۸ محمدرضا مهاجری تصمیم به دو تعویض همزمان گرفت. یکی از آن‌ها ورود امیر طاهر، بازیکن جوان و جویای‌نامی که ابتدای فصل در آستانه پیوستن به پرسپولیس بود، به میدان به جای امیرحسین بنی‌اسد را رقم زد.

طاهر در بدو ورود به زمین مسابقه با نفوذ به دروازه سوی دروازه گل‌گهر، در گوشه محوطه جریمه این تیم برخوردی با علیرضا حقیقی سنگربان گل‌گهری‌ها داشت. داور مسابقه این صحنه را پنالتی تشخیص داد تا فرصتی ایده‌آل برای شاگردان مهاجری و جبران نتیجه شکست فراهم آید.

 پنالتی که بسیار بحث‌برانگیز بود و واکنش تند بازیکنان و کادرفنی گل‌گهر را در پی داشت. علیرضا علیزاده نیز با اعتراضاتی که علیه سیدرضا مهدوی داور مسابقه داشت، از زمین بازی اخراج شد. این اخراج باعث شد دو تیم ۱۰ نفره کار خود را دنبال نمایند. پس از جنجالی حدوداً ۵ دقیقه‌ای اجازه زدن ضربه پنالتی به مسی‌ها داده شد. ضربه آرمان اکوان با مهار زیبای علیرضا حقیقی همراه شد تا بازی با همان نتیجه پیروزی یک بر صفر به سود گل‌گهر دنبال شود.

 در ادامه شاگردان امیر قلعه‌نویی برای مدیریت جریان بازی دست به کار شدند تا ۱۵ دقیقه پایانی هم به پایان برسد و آن‌ها به جمع شانزده تیم برتر جام حذفی صعود کنند.

گل‌گهری‌ها توسط مهاجم نیجریه‌ای خود در آستانه گل دوم هم بودند که ضربه تماشایی گادوین منشا با واکنش دیدنی دروازه‌بان مس کرمان راهی کرنر شد. این کرنر برای آبی‌پوشان سیرجانی ثمری نداشت.

 با اعلام پنج دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم، هر دو سرمربی دست به کار شدند و تعویض‌هایی را در ترکیب خود انجام دادند؛ امیر قلعه‌نویی برای تقویت دفاع تیمش، مهرداد زارعی را به جای مرتضی تبریزی به میدان فرستاد و آن‌سوی میدان، سیروس بلند نظر و علی تهامی به جای زراعت کار و گلزاری وارد زمین شدند تا مس کاملاً شکل و شمایلی تهاجمی در آخرین دقایق بازی در اوقات قانونی داشته باشد.

 یک – یک در پایان وقت قانونی

در حالی‌که سیرجانی‌ها خود را در جمع ۱۶تیم برتر جام حذفی می‌دیدند. در دقیقه ۹۴و روی پاس کات‌بک زیبای سامان تورانیان، محمدعلی صفیا توانست گل تساوی بازی را به ثمر برساند.  تا نبرد جذاب و البته جنجالی گل‌گهر سیرجان و مس کرمان در وقت قانونی برنده نداشته باشد. و با تساوی یک بر یک به وقت‌های اضافی کشیده شود.

 با شروع نیمه اول وقت‌های اضافی، دو تیم در صدد حفظ نتیجه، بازی محتاطانه‌ای را انجام دادند. موقعیت جدی روی دروازه‌ها خلق نشد تا بدون تغییر وقت اول اضافی بازی به پایان برسد. با شروع نیمه دوم مسابقه اما فشار گل‌گهری‌ها برای رسیدن به گل دوم شدت گرفت. ابتدا موقعیتی نصیب آرمین سهرابیان مدافع پیش‌تاخته گل‌گهر شد. ضرب آکروباتیک او به شکلی خطرناک از کنار دروازه مس کرمان به بیرون رفت.

 شکست مس با ضربه ایستگاهی

اعلام یک ضربه ایستگاهی به سود گل‌گهر، فرصتی ایده‌آل برای شاگردان قلعه‌نویی فراهم آورد تا دوباره به گل برتری برسند.

اتفاقی که رخ داد و روی ارسال تماشایی احمدرضا زنده‌روح، علیرضا ابراهیمی دیگر مدافع جلو آمده گل‌گهر توانست با ضربه سر دروازه مس را فرو بریزد. و تیمش را در آستانه صعود به مرحله بعدی جام حذفی قرار دهد. پس از گلزنی ابراهیمی، مسی‌ها فرصتی ۷ دقیقه‌ای برای جبران نتیجه داشتند. اما دفاع منسجم و یکپارچه و البته ترکیب جوان و کم‌تجربه مس کرمان نتوانست خلق موقعیت جدی روی دروازه گل‌گهر داشته باشد.

 سرانجام یک دربی جذاب و پرحاشیه، گل‌گهر توانست به مرحله بعدی جام حذفی و به جمع شانزدهم برتر مسابقات اضافه شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66464
5 نظرات
  1. سمیه می گوید

    وقتی حق مردم رفسنجان را ضایع میکنید و با پول معدن مس رفسنجان استادیوم و باشگاه داری میکنید همین میشود
    چرا ما باید هزینه تیم شما را بدهیم
    مگر از کرمان به ما رفسنجانی ها چه میرسد
    عدالت کجاست

  2. سعید می گوید

    خدا را شکر که سیرجان برنده شد چون باشگاه کرمان با پول ما رفسنجانی ها اداره میشود و با پول معدن رفسنجان ورزشگاه کرمان را ساختند
    کرمان درامد 20 درصد دولتی معدن رفسنجان و سیرجان را بر میدارد در صورتی که این مبلغ باید صرف شهرستان های صاحب معدن شود نه کرمان
    مدیر عامل معدن رفسنجان هم انگار کارمند کرمانی ها هست

  3. سمیه می گوید

    بهتر گه گل گهر برنده شد چون ما رفسنجانی ها اصلا راضی نیستیم با پول معدن مس رفسنجان در کرمان استادیوم بسازند و هزینه باشگاه بدهند
    چرا پول معدن رفسنجان باید خرج کرمان شود
    عدالت کجاست

  4. امیر محمد می گوید

    سلام تشکر از سایت خوب کرمان نو

  5. امیر محمد می گوید

    کرمان نو با تشکر و سلام
    چرا کامنت ها را از روی سایت برمیدارید
    مگر شعار شما صداقت و بیطرفی نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.