نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس:


درب بزرگترین خانه خشتی جهان هر چه سریع‌تر به روی گردشگران باز شود

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به واگذاری خانه حاج آقاعلی رفسجان به مس گفت: باید هر چه سریع تر درب بزرگ ترین خانه خشتی جهان به روی گردشگران باز شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حجت‌ الاسلام”حسین جلالی” با اشاره به دیدار با رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: در این دیدار مسائل مربوط به موقوفات شهرستان های انار و رفسنجان مطرح و بحث تفکیک اراضی وقفی در روستاها و حاشیه شهر مطرح شد و با توجه به اینکه اراضی قابل توجهی هستند، چهره حاشیه شهر و روستاها را نامناسب کرده و لازم است رسیدگی شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر زمین های وقفی ذکر شده معارض نداشته باشند، ظاهرا موضوعشان در شهر قابل حل است، اضافه کرد: قرار شد مشخصات اراضی را ارسال کنیم تا سریع تر رسیدگی شود.

جلالی به موضوع تفاهمنامه بین بنیاد مسکن و اوقاف و حق ۴۰ درصدی بنیاد مسکن اشاره کرد و از اصلاح تفاهمنامه جدید خبر داد و گفت: موضوع دیگری که مطرح شد بحث خانه حاج آقاعلی بود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه تفاهمنامه واگذاری این خانه به مس با حضور وزیر صمت فی ما بین مس و اوقاف امضا شد، هرچه زودتر مس باید ورود کند و خانه را تحویل بگیرد و درب بزرگتریت خانه خشتی جهان به روی گردشگران باز شود.

وی تصریح کرد: موضوع شفاف سازی نذورات و هزینه کرد بقاع متبرکه نیز در این نشست مطرح شد و قرار شد در دو مورد که حساسیت ایجاد شده بود از طریق سامانه شفاف سازی بقاع پیگیری و رسیدگی شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس درباره مجتمع تجاری تفریحی پیامبر اعظم (صلیه الله علیه و آله) نیز اظهار کرد: با توجه به موضوعاتی که در جلسه مطرح شد، این موضوع از طرف اوقاف حل شده و دستور آن در تهران صادر شده است.

وی در ادامه گفت: موقوفه های زیادی در شهرستان رفسنجان داریم که اداره اوقاف بر آنها تسلط و نظارت ندارد لذا خواستار تشکیل یک ستاد زیر نظر هیئت عالی متشکل از امام جمعه، نماینده، فرماندار و رییس اوقاف شدیم تا نظارت بیشتری بر آنها صورت گیرد و در موقوفات کمترین مشکل داشته باشیم.

جلالی با ابراز گلایه مندی از اینکه در برخی موقوفات نیت واقف اجرا نشده، گفت: از دکتر خاموشی درخواست کردیم در اولین فرصت سفری به رفسنجان داشته باشد و از نزدیک مشکلات موقوفات بررسی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71451
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.