قحط‌الرجال در کرمان؛ قرایی اینجا، آنجا و همه جا

محمدرضا کافی، مدیرعامل پیشین مس کرمان در حالی به دلیل دو شغله بودن (مدیریت همزمان باشگاه مس کرمان و باشگاه مس سونگون) از سمت خود کنار رفت که جانشین موقت او هم شرایط تقریبا مشابهی دارد.

علی قرایی که چندی پیش توانست رییس هیات فوتبال استان کرمان شود، هفته گذشته به آرزوی دیرین خود رسید و موقتا به عنوان سرپرست باشگاه مس کرمان انتخاب شد.

او در سال‌های گذشته هم تلاش زیادی برای رسیدن به صندلی مدیرعاملی این باشگاه کرده بود. از برپایی مراسم افطاری که در آن همزمان نجار، استاندار کرمان در دولت احمدی نژاد و برخی لیدرهای تیم فوتبال مس حضور داشتند گرفته تا خودکاندیداتوری برای مدیرکلی ورزش و جوانان.

قرایی البته توانسته در سال‌های اخیر با نمایندگان کرمان در مجلس هم رابطه خوبی برقرار کند تا حالا بتواند با حمایت آن‌ها  رییس هیات فوتبال استان و مدیرعامل موقت باشگاه مس باشد.

او همزمان عضو هیات مدیره کوچک این باشگاه هم هست.

در حالی که معمولا در اغلب باشگاه‌های ایران که تیم فوتبال دارند، هیات مدیره پنج تا هفت عضو دارد، باشگاه مس کرمان فعلا با سه عضو هیات مدیره کار خود را دنبال می‌کند.

علی قرایی، عیسی ابراهیمی و ایرج کهندل، سه عضو هیات مدیره هستند.

اگرچه کنار گذاشتن کافی از سمت مدیرعاملی مس به دلیل حضور همزمان در دو باشگاه منطقی به نظر می‌رسد اما اینکه جانشین او سه شغله باشد، از اتفاقات عجیبی است که تنها در فوتبال ایران می‌تواند رخ دهد.

قرایی شاید توانایی مدیریت باشگاه مس را داشته باشد اما قطعا حتی برای دوران گذار هم این کار همزمان با اداره کردن مسائل فوتبال استان شدنی نیست.

این موضوع باعث شده تا این سوال پیش آید آیا در استان کرمان فرد دیگری برای مدیرعاملی موقت باشگاه مس پیدا نشده که شرکت ملی مس دست به انتخاب فردی پرمشغله برای اداره باشگاه مس زده است؟

در شرایطی که حجت الاسلام والمسلمین توحیدی، مشاور ورزشی شرکت ملی مس حرکات عجیب او در مراسم معارفه قرایی، مرزهای فضای مجازی را درنوردید (اینجا ببینید) اعلام کرده «یا تیم به لیگ برتر صعود می‌کند و باعث نشاط همگانی می‌شود و یا حضورش عملا بدون معنی و خرج هزینه است» اتفاقات رخ داده در یک هفته اخیر، نشانی از قدرتمند شدن تیم فوتبال مس نسبت به سال‌های گذشته ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18511
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.