بازوند در اداره سلف سرویس دانشگاه باهنر موفق بود| خود را از اصلاح طلبان امروز برتر می دانم

«كميته تحقيق و اطلاعات حزب حماسه‌سازان دوم خرداد استان كرمان باسابقه‌ترین و قوى‌ترين تشكل اصلاح‌طلبان استان كرمان معروف به حزب مظفر!! اسناد و اطلاعات دقيقى از وابستگى مالى و تشكيلاتى، دريافت حقوق نجومى از هفت باغ و عضويت در يك شركت ميلياردى، جلسات هماهنگى هتل هزار و … كانديداى اختصاصى مرعشى گردآورى و به مسوولين ذی‌ربط تقديم كرده‌اند» این آخرین متن مربوط به انتخاب استاندار کرمان است که مظفر اسکندری زاده، رییس ستاد رییس دولت اصلاحات در انتخابات 76 در کرمان از طریق واتساپ برای خبرنگاران فرستاده است.

او که سال‌ها سکوت سیاسی پیشه کرده بود در آستانه انتخابات مجلس در سال 94 با حمله به حسین مرعشی سروصدای زیادی به پا کرد و درنهایت باوجوداینکه ادعای اصلاح‌طلبی داشت، به حمایت از نامزد اصولگرا پرداخت.

با معلوم شدن نتیجه انتخابات، او مجدداً به سکوت فرورفت اما با رفتن رزم حسینی از استانداری کرمان، مجدداً با همان روش حمله به مرعشی، قصد دارد سروصدا به پا کند، اگرچه که این روزها اظهاراتش توجه زیادی را جلب نمی‌کند.

روز سه‌شنبه (یک روز قبل از انتخاب فدایی به عنوان استاندار کرمان) او درحالی‌که از نمایشگاه مطبوعات کرمان بازدید می‌کرد، با درخواست مصاحبه ما روبرو شد. مصاحبه‌ای که در آن سعی کردیم از او درباره اعضای حزب حماسه‌سازان دوم خرداد که مشخص نیست به‌جز مظفر، چه کسان دیگری در آن عضو هستند بپرسیم اما جواب درستی نگرفتیم. اسکندری زاده همچنین در این گفت‌وگو تأکید کرد که اگر «فدایی» استاندار کرمان شود، حزب منسوب به او به‌عنوان منتقد وارد فضای سیاسی استان می‌شود.

* شما معمولاً از حزب حماسه‌سازان دوم خرداد نام می‌برید که برگرفته از سمتی است که در سال 76 به‌عنوان رییس ستاد آقای خاتمی در کرمان داشتید. استفاده از این نام با عملکرد شما در چند سال اخیر نمی‌خواند. مثلاً در انتخابات مجلس سال 94 شما به‌جای حمایت از لیستی که مورد تایید اصلاح‌طلبان بود، از پور ابراهیمی حمایت کردید که یک اصولگرا است.

حماسه‌سازان دوم خرداد مربوط به همان سال 76 است. این حزب از همان زمان شکل گرفت. ما معتقد بودیم در آن چارچوبی که برای اصلاح‌طلبان در کشور تعریف شد نمی‌گنجیم. یعنی خودمان را برتر می‌دانستیم نسبت به آنچه به‌عنوان اصلاح‌طلبی مطرح می‌شود. به‌خصوص بعد از شروع دولت هفتم، به دلیل انحرافی که ما احساس کردیم، به رییس جمهور وقت هم گفتیم. ما فکر می‌کردیم اصلاح‌طلبی اولویت‌بندی ضرورت‌ها است، شناسایی مشکلات جامعه، حل آن‌ها و پیشروی گام‌به‌گام است.

* یعنی آقای پور ابراهیمی اندیشه‌های اصلاح‌طلبی نزدیک‌تری به شما دارد تا رییس جمهور اصلاحات و بدنه اصلاح‌طلبی حامی او؟

در انتخابات سال 94 حزب حماسه‌سازان دوم خرداد به‌طور رسمی اعلام موضع نکرد. من نظرات شخصی خودم را اعلام می‌کردم. در آن مقطع برداشت من این بود که این نماینده می‌تواند برای استان مفید باشد. ما افراد را در چارچوب حزبی تعریف نمی‌کنیم. واقعیت‌های جامعه و مقایسه افراد با یکدیگر مهم است. در مقایسه بین افراد به نظر بنده آقای پور ابراهیمی نسبت به افراد دیگر بهتر بودند.

* فکر می‌کنید نمایندگانی که شما از آن حمایت کردید بهتر از نامزدهای اصلاح‌طلبی بودند که اصلاح‌طلبان کرمان از آن حمایت می‌کردند؟

من اصلاً تشکیلاتی که آقای مرعشی به‌عنوان اصلاح‌طلبان در کرمان به وجود آوردند و خود را متولی و پدرخوانده آن‌ها می‌دانند، قبول ندارم. نه من، بلکه همه‌کسانی که دوم خرداد به‌عنوان اصلاح‌طلب در ستاد حضور داشتند. اصلاً کسانی در این تشکیلات هستند که سابقه اصلاح‌طلبی ندارند و حتی خیلی‌ها از آقای ناطق نوری حمایت می‌کردند و پس از انتخابات از کرمان رفتند.

* این کسانی که شما می‌گویید مخالف آقای مرعشی و عضو شورای مرکزی حزب حماسه‌سازان دوم خرداد هستند، چه کسانی هستند؟ نام این افراد را ببرید که بدانیم چه کسانی با شما همراه هستند.

به دلیل مصلحتی که در ارتباط با استان می‌دیدیم و نمی‌خواستیم وارد یک دعوای بی‌جهت که در آن مردم ضرر می‌دیدند، 14 سال استان را به آقای مرعشی واگذار کردیم. اصلاح‌طلبان کرمان در واقع حزب کارگزاران هستند. مرعشی هم رییس کارگزاران است. ایشان از شرایطی که ما ایجاد کردیم، استفاده کردند. در سطح کشور هم اعلام می‌کنند اصلاح‌طلبان استان همه با من هستند درحالی‌که این‌چنین نیست.

* خب چه کسانی با آقای مرعشی نیستند؟ به‌جز شما چه کسانی در حزب حماسه‌سازان دوم خرداد هستند؟

همه‌کسانی که در ستاد آقای خاتمی در سال 76 بودند.

* اعضای شورای مرکزی حزب شما چه کسانی هستند؟

اعضای شورای مرکزی حزب به‌زودی در اولین جلسه عمومی حزب معرفی می‌شوند. مطمئناً هم از تشکیلاتی که امروز به‌عنوان اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کنند هم قوی‌تر هستند و هم سابقه بیشتری دارند.

* شما اخیراً در چندین متن از تشکیل شورای مرکزی حزب حماسه‌سازان دوم خرداد برای بررسی گزینه‌های استانداری کرمان نوشتید. چه کسانی در این جلسه حضور داشتند؟

شورای مرکزی همان مؤسسین حزب حماسه‌سازان دوم خرداد هستند. ما در یک جلسه‌ای به جمع‌بندی رسیدیم و به‌زودی در یک جلسه رسمی اعلام می‌کنیم.

* شما به‌طورجدی از منتقدان آقای مرعشی محسوب می‌شوید. در آستانه انتخابات مجلس 94 با انتقاد از او به عرصه سیاسی برگشتید. اما پس از انتخابات دو سال سکوت کردید و دوباره انتقادات را آغاز کردید بدون اینکه مسیر و برنامه جدیدی اعلام کنید. برخی معتقدند شما با انتقاد از مرعشی قصد دارید دیده شوید.

خب هرکس برداشت خودش را دارد. در سال 94 همه گفتند می‌خواهد نامزد مجلس شود. اما این کار را نکردیم. حزب حماسه‌سازان دوم خرداد فقط می‌خواهد به مردم خدمت کند. هیچ‌کدام از اعضای حزب مدعی مسؤولیت گرفتن نیستند. اما اگر احساس کنیم روندی که پس از رفتن آقای رزم حسینی ایجاد شد، ادامه پیدا کند و از نام اصلاح‌طلبان در استان و کشور سوءاستفاده شود، با تمام ظرفیت وارد عرصه خواهیم شد. خود را برای دو سناریو هم آماده کردیم. اگر کاندیدای جریان آقای مرعشی استاندار شود، با همه ظرفیت به‌عنوان منتقد وارد می‌شویم و درصورتی‌که کاندیدای ما وارد شود، بدون گرفتن هیچ‌گونه مسؤولیت به‌عنوان مشاور وارد می‌شویم.

* یعنی اگر آقای فدایی استاندار شوند شما بدون اینکه عملکردی از او ببینید، منتقد او می‌شوید؟

ما 40 سال است که آقای فدایی را می‌شناسیم. ایشان در میان بهت همگان از دانشگاه باهنر استعفا کردند. وقتی دلیل استعفای او را بخوانید، دیگر کسی نباید از وی بخواهد که استاندار شود.

* شما از استاندار شدن آقای بازوند، استاندار فعلی کرمانشاه حمایت می‌کنید. ایشان در کرمان اصلاً شناخته‌شده نیست. شما چگونه به حمایت از او رسیدید؟

آقای بازوند دانشجوی دانشگاه باهنر بود و از فرزندان معنوی آقای افضلی پور است. او در دوران دانشجویی از خط امامی‌ها که اصلاح‌طلبان امروز هستند، بود. اولین کار دانشجویی او اداره سلف‌سرویس دانشگاه باهنر بود که به بهترین نحو انجام شد. بعد وی به مس سرچشمه رفت و از بنیان‌گذاران باشگاه مس است. در دوران او باشگاه مس در اوج بود. بعدازآن هم معاون استاندار مرکزی شد.

* در دولت احمدی‌نژاد.

بله. بعد هم معاون استاندار همدان شد و در دولت آقای روحانی استاندار لرستان و سپس استاندار کرمانشاه شد. او از خط امامی‌های قدیم است.

* بازوند چطور اصلاح‌طلبی است که در دولت احمدی‌نژاد توانست به معاونت استانداری برسد؟

خیلی اصلاح‌طلبان در دوران احمدی‌نژاد کار می‌کردند. در وزارتخانه‌های امروز هم می‌بینید کسانی کار می‌کنند که در  دولت احمدی‌نژاد سمت داشتند

* خب وزرای آقای روحانی که همه اصلاح‌طلب نیستند.

یعنی هرکس که در دولت احمدی‌نژاد کار کرد در اردوگاه معاویه و شمر بوده؟

* نه. منظورم این است که اکثر اصلاح‌طلبان در دولت احمدی‌نژاد خانه‌نشین شدند.

خیلی‌ها که تند بودند و یا نبودند خانه‌نشین شدند. احمدی‌نژاد که مالک مملکت نبود. خیلی‌ها به او کمک کردند. آقای بازوند در زلزله کرمانشاه کارنامه موفقی از خود برجای گذاشت. او شاهکار کرد. در هیات دولت دو روز پیش از او کلی تعریف شد. ارتباط او با اصلاح‌طلبان و دوستان آقای مرعشی دعوا و جنگ نیست و با اصولگرایان هم خوب است.

* بحث سر این است که انتخاب فردی که همسو با حامیان روحانی در انتخابات 96 نبوده، موجب ناامیدی این حامیان می‌شود.

وزیر کشور مگر اصلاح‌طلب است؟ وزیر هم اصلاح‌طلب نیست. ناامیدی زمانی است که کسی را به‌عنوان اصلاح‌طلب بیاوریم اما همه آرزوهای ما را بر باد دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21176
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.