توزیع گوشت قرمز و مرغ با نرخ مصوب در ماه مبارک رمضان

حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو با بیان اینکه یکی از مصوبات ستاد تنظیم بازار استان کرمان این است که از 18 اردیبهشت‌ماه به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان و به مدت 10 روز نمایشگاه اقلام ضروری شهروندان برگزار شود، افزود: بر اساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار استان کرمان قرار است در این نمایشگاه در کنار کالاهای اساسی، گوشت قرمز و مرغ نیز با قیمت های مصوب توزیع شود تا از این طریق نیاز مصرف‌کنندگان به مواد پروتئینی حیوانی تامین گردد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ستاد تنظیم بازار استان کرمان در جلسه هفته جاری این بوده که با برگزاری این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان بخش قابل توجهی از نیازمندی‌های شهروندان کرمانی تامین شود، تاکید کرد: دامپزشکی استان کرمان نیز بر اساس وظایفی که بر عهده دارد نسبت به توزیع تمامی مواد گوشتی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، نظارت‌های بهداشتی لازم را خواهد داشت.

رشیدی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود 10 هزار راس دام در استان کرمان کشتار شده که بخش عمده این گوشت‌ها در سطح استان توزیع شده است، افزود: عمده این گوشت‌ها، گوشت منجمد وارداتی است که در انبارهای شرکت پشتیبانی دام نگهداری می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه واردات گوشت گرم به کشور از دو طریق انجام می‌شود، تشریح کرد: نخست اینکه دامی که خارج از کشور کشتار و سپس گوشت آن وارد می‌شود و بخش دیگر نیز شرکت پشتیبانی اقدام به واردات دام می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ذخیره گوشت در انبار شرکت پشتیبانی دام استان کرمان خوب است، افزود: تقریباً یک ذخیره استراتژیک برای روزهای ماه مبارک فراهم شده و قرار بر این است توزیع گوشت در این ایام به نسبتی عرضه شود تا کمبودی در این خصوص نداشته باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27536
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.