تحقق درآمد‌های مالیاتی استان کرمان در سال گذشته

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، سلمانی مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان در حاشیه بازدید محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه مجلس و دولت به درآمد‌های پاک مالیاتی و قطع وابستگی بودجه کشور به درآمد‌های نفتی گفت: بالغ بر ۸۴۰۰ میلیارد ریال درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته به دهیاری و شهرداری‌های سراسر استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در خردادماه امسال با فرهنگ سازی مالیاتی و اطلاع رسانی به موقع بیش از ۸۸ هزار نفر از صاحبان مشاغل از تسهیلات دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند، افزود: از این تعداد بالغ بر ۶۰ هزار برگ قطعی از سوی اداره کل امور مالیاتی استان بدون رسیدگی صادر و به صاحبان مشاغل مذکور ابلاغ شد.

محمدرضا پورابراهیمی نیز دربازدید از اداره کل امور مالیاتی استان به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان گفت: وصول درآمد‌های مالیاتی موجب عدم وابستگی به درآمد‌های نفتی می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افزایش درآمد‌های مالیاتی باید متکی بر شناسایی ظرفیت‌های پنهان مالیاتی بوده و طوری عمل شود تا از فشار به مودیان خوش حساب مالیاتی جلوگیری شود.

وی خواستار حمایت از واحد‌های تولیدی به منظور ایجاد اشتغال، تقویت آنان و تشویق کارآفرینان به سرمایه‌گذاری با استفاده از معافیت‌های مالیاتی پیش‌بینی شده در قانون شد و افزود: بخش بزرگی از درآمد‌های مالیاتی را می‌توان از محل مبارزه با فرار‌های مالیاتی و واقعی سازی مالیات گروه‌های درآمدی بالا تأمین کرد.

پورابراهیمی شفافیت فعالیت‌های اقتصادی در برنامه‌های نظام مالیاتی را زمینه ساز اعتماد مردم دانست و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای شفافیت اقتصادی می‌توان گفت که طرح جامع مالیاتی یکی از طرح‌های مهم و ملی کشور است و بی شک به عنوان موتور محرک نظام نوین مالیاتی محسوب می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از ماموران مالیاتی به عنوان سربازان خط مقدم تامین مالی و بودجه کشور یاد کرد و گفت: مجلس از برنامه‌های نظام مالیاتی کشور که در راستای اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال باشد، حمایت می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30170
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.