کاهش تولید قیمت مرغ را زیاد کرد

این روزها قیمت مرغ، دغدغه مسوولین شده است، به طوری که مغازه‌ها مرغ را با قیمتی می‌فروشند که اصلا مورد تایید مردم و دولت نیست.

حمزه سلمانی| از قرار معلوم قیمت تعیین شده مرغ 12هزار و 900تومان است اما هنوز با قیمت 14‌هزار و 700تومان به فروش می‌رسد. قیمت مرغ، مسئولان را به حدی رسانده که سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی در یکی از جلسات ستاد تنظیم بازار اعلام کرد اگر قیمت مرغ پایین نیاید، از روش‌هایی مانند ممنوعیت صادرات برای کاهش قیمت آن استفاده می کنیم.عدم کاهش قیمت مرغ ما را بر آن داشت تا به سراغ رییس اتحادیه مرغ، ماهی و پرنده در استان برویم.
حسن سیستانی به ما گفت: قیمت مرغ تا 10 الی 15 روز آینده کاهش پیدا می‌کند.
وی با بیان این که قیمت مصوب مرغ 12هزار و 900 تومان است، ادامه داد: علت بالا رفتن قیمت مرغ کاهش تولید، به دلیل گرمی هوا و مرگ جوجه ها است. با بالا رفتن تولید در 10 الی 15 روز آینده قیمت مرغ حتی به زیر قیمت مصوب می آید.
به گفته این مقام مسوول مرغ زنده به قمیت 10هزارتومان تحویل کشتارگاه داده می شود و قیمت فروش بر اساس هزینه‌های مصوب محاسبه می‌شود، هیچ گونه دلالی وجود ندارد، دلالی ها در بخش جوجه‌های یک روزه دارو‌ها و واکسن‌ها است.
سیستانی میزان مصرف روزانه مرغ در شهر کرمان را تقریبا 60 تن و در استان 160 تن اعلام کرد و ادامه داد: 50 درصد نیاز استان از استان‌های دیگر تامین می‌شود، به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز مصرف گوشت سفید بالا رفته و مصرف کل استان سالانه تا 50 هزار تن می رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31628
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.