برق ۱۰ اداره پرمصرف جیرفت قطع شد

مدیر امور برق جیرفت از قطع برق ۱۰ اداره پرمصرف توسط ماموران برق این شهرستان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، غلامعباس انجم شعاع افزود: ادارات پر مصرف برق روز قبل اخطار قطع برق را دریافت کرده بودند اما متاسفانه به دلیل توجه نکردن به اخطار مجبور به اعمال قانون در این ادارات شدیم.

وی از اخطار ۵۲ مشترک اداری در شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: این ادارات متاسفانه به مدیریت مصرف در ساعات پیک ظهر توجه نکردند لذا در مرحله نخست تذکر دریافت می کنند و در صورت بی توجهی، برق این ادارات قطع می شود.

مدیر امور برق شهرستان جیرفت با بیان اینکه مصرف برق تمام ادارات و دستگاه های اجرایی به صورت لحظه ای در حال رصد است، اظهار داشت: در صورت همکاری نکردن ادارات، برق ادارات پرمصرف قطع می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این که طی ۲ روز گذشته مصرف برق در سطح کشور افزایش قابل ملاحظه ای داشته لذا هشدارهای مکرر به ادارات و دستگاه های اجرایی در زمینه ضرورت کاهش حداقل ۵۰ درصدی مصرف برق نسبت به زمان مشابه سال گذشته اعلام شد.

مدیر امور برق با بیان اینکه با تمام ادارات جیرفت تفاهم نامه‌ای امضا کرده ایم که از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۳ مصرف خود را تا ۳۰ درصد کاهش دهند افزود: بیش از ۲ هزار کولر گازی فعال در مجموعه ادارات شهرستان جیرفت فعال و زیر بار است که مصرف بسیار بالایی را شامل می‌شود و صرفه جویی نکردن در این ادارات سبب خواهد شد حجم زیادی از برق تولیدی در این مجموعه‌ها مصرف شود و هدر برود.

وی گفت: ادارات دولتی بایداز ساعت ۱۳ به بعد دستگاه‌های سرمایشی خود را خاموش کنند.

وی ساعات اوج مصرف برق را از ساعت ۱۳ تا ۱۸ عصر دانست و هدف از اعلام این ساعات را مدیریت مصرف برق در این ساعات اعلام کرد.

انجم شعاع افزود: نرخ بهای پرداخت برق نیز در این ساعات بیش از ۲ برابر افزایش می یابد لذا مشترکان مصرف برق خود را مدیریت کنند.

وی اظهار داشت: کاهش و مدیریت مصرف برق در این برهه زمانی برای تامین برق کشور بسیار حیاتی بوده لذا هر سازمان و نهاد دولتی که ابلاغیه های مربوط به مدیریت مصرف را رعایت نکند به طور حتم با قطع برق مواجه می شود.

وی هدف از قطعی برق مناطق مختلف را کاهش بار شبکه برق عنوان کرد و از قطعی برق در ساعت ۱۱ الی ۱۳ در روستاهای عباس آباد، فردوس، موردان، نارمند، سرگز، زهمکان، گاو کشی و معدن مس آرمان پژو اسفندقه طی امروز خبر داد.

وی افزود:‌ امروز از ساعت۱۳ الی ۱۵ در خیابان لرها، کوچه بانک مسکن، چهارراه دهخدا و خیابان هفده شهریور شاهد قطعی برق خواهیم بود.

وی همچنین از قطعی برق در ساعت ۱۵ الی ۱۷ شهرک صنعتی شماره ۲ جیرفت و روستاهای هوکرد، پشت لر، قلعه نو، ابراهیم آباد شوره ای، دهپیش علیا و سفلی و روستای میثمیه خبر داد و خواستار مدیریت برق در ساعات اوج مصرف شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71327
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.