تولید بیش از هشت میلیارد و ۵۶۵ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه شهید سلیمانی کرمان

نیروگاه شهید سلیمانی کرمان از فروردین تا پایان آذر ماه امسال بالغ بر ۸میلیارد و۵۶۵ میلیون و ۷۴۷ هزارکیلووات ساعت انرژی تولید کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حسین بحرالعلوم مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان با اعلام این خبر بیان کرد: در نه ماه اخیر حدود ۳۵ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخاری و حدود ۶۵ درصد در واحدهای گازی تولید شده است.

وی افزود: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه با گذشت بیش از ۲ دهه کارکرد، به دلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست.

بحرالعلوم ادامه داد: با توجه به نیاز شبکه برق کشور و علی‌رغم همه محدودیت‌های موجود به ویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، تا حد امکان تلاش شد تعمیرات‌های غیر مترقبه احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و با همدلی و فعالیت جهادی و شبانه‌روزی کارکنان خدوم نیروگاه، تمامی واحدهای این نیروگاه جهت تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف تابستان در مدار تولید باشند.
گفتنی است نیروگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی کرمان با ۸ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی و ۴ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی، در مجموع با ظرفیت منصوبه ۱۹۱۲ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق خصوصا جنوب شرق کشور دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83224
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.