تولید حدود ۱۱میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهید سلیمانی کرمان

نیروگاه شهید سلیمانی از فروردین تا پایان بهمن ماه امسال حدود ۱۱میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق تولید کرد.

به گزارش کرمان نو، حسین بحرالعلوم مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان با اعلام این خبر افزود: در یازده ماه اخیر حدود ۳۵ درصد انرژی برق در واحدهای بخاری و حدود ۶۵ درصد در واحدهای گازی تولید شده است.

وی افزود: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه با گذشت بیش از ۲ دهه کارکرد، و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست ، لذا با توجه به نیاز شبکه برق کشور و علیرغم همه محدودیتهای موجود بویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، تا حد امکان تلاش شد با همدلی و فعالیت جهادی و شبانه روزی کارکنان خدوم نیروگاه، واحدهای مختلف این نیروگاه با حداکثر ظرفیت، جهت تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف زمستان جاری در مدار تولید باشند.
بحرالعلوم خاطرنشان کرد: تولید این نیروگاه در ماه بهمن ۷۲۱ میلیون کیلووات ساعت می باشد که از این میزان ۶۸درصد در واحدهای گازی و ۳۲ درصد در واحدهای بخار تولید شده است.
شایان ذکر است نیروگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی کرمان با ۸ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی و ۴ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی، در مجموع با ظرفیت منصوبه ۱۹۱۲ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق خصوصا جنوب شرق کشور دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85619
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.