بیش از 3 میلیارد تومان کمک پویش‌های مردمی به حوزه بهداشت سیرجان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت:‌ با این کمک‌ها 12 دستگاه ونتیلاتور، ۱ دستگاه پی سی آر جهت آزمایشگاه تشخیص کرونا، ۴ دستگاه بای پپ برای بیمارستان غرضی و ۱۰ دستگاه ساکشن خریداری شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی سیرجان در خصوص کمک های مردمی و شرکت ها در مقابله با کرونا گفت: پویش های مردمی ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان و شرکت های معدنی و صنعتی ۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان به حوزه بهداشت و درمان شهرستان برای مقابله با کرونا کمک کردند که این کمک ها جمعا ۱۰ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان می باشد.

دکتر موسی نصراله پور افزود: مجموعه کمک های پویش های مردمی به حوزه بهداشت و درمان شهرستان تا به امروز ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده است که ۱۰ دستگاه ونتیلاتور برای بیمارستان امام رضا و ۲ دستگاه ونتیلاتور برای بیمارستان غرضی، ۱ دستگاه پی سی آر جهت آزمایشگاه تشخیص کرونا، ۴ دستگاه بای پپ برای بیمارستان غرضی و ۱۰ دستگاه ساکشن توسط پویش مردمی بی تفاوت نباشیم خریداری شد.

وی ادامه داد: در کنار آن پویش مردمی خیرین اصناف ۱۵ دستگاه مانیتور علائم حیاتی برای بیمارستان امام رضا و پویش مردمی نفس نیز یک دستگاه الکتروشوک به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان به بیمارستان امام رضا اهدا کردند. قرار است شرکت گل گهر ۹ دستگاه ونتیلاتور دیگر هم به زودی به دو بیمارستان امام رضا ع اهدا نماید.

قائم مقام دانشکده علوم پزشکی سیرجان در خصوص شفاف سازی کمک های صورت گرفته توسط شرکت های معدنی و صنعتی نیز گفت: شرکت های معدنی و صنعتی سیرجان و منطقه گل گهر از روز اول تشکیل ستاد کرونا حمایت های خود را ارائه دادند؛ اعم از خرید تجهیزات پزشکی توسط شرکت گل گهر که با خرید ۱۱ دستگاه ونتیلاتور که ۲ دستگاه آن تا کنون تحویل و ۹ دستگاه دیگر هم در دست تهیه است و شرکت نظم آوران با خرید ۴ دستگاه ونتیلاتور و ۱۰ دستگاه ساکشن به ما کمک کردند.

وی ادامه داد: کمک های نقدی که شرکت های معدنی و صنعتی تا این لحظه داشته اند علاوه بر آن یک میلیارد تومان اولیه شرکت های منطقه گل گهر، کارکنان شرکت گل گهر هم ۴۵۰ میلیون تومان، شرکت گهر زمین یک میلیارد تومان و باشگاه فرهنگی ورزشی گل گهر نیز با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به بیمارستان های امام رضا و دکتر غرضی کمک کردند.

دکتر موسی نصراله پور افزود: شرکت های توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، جهان فولاد و مس تخت گنبد نیز کمک های نقدی و تهیه وسایل حفاظت فردی داشته اند. همچنین شرکت گهر روش با اهدای مبلغ بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان کارت هدیه از مدافعین سلامت و همه مرسنل بهداشت و درمان شهرستان تجلیل کرد. همچنین اتاق بازرگانی استان نیز با خرید وسایل حفاظت فردی در قالب ۲۶۰۰ دست لباس مخصوص و ۱۸۰۰ ماسک فیلتردار درمانی و ۹۶ ماسک 3m کمک کرد.

دکتر نصراله پور افزود: این کمک های نقدی صرف خرید تجهیزات حفاظت فردی از قبیل ماسک، تب سنج، لباس مخصوص پی.پی.ای، تجهیزات ونتیلاتور و دستگاه ساکشن ها شده اند. یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر هم توسط شرکت گهر روش از طریق اهدای کارت هدیه به پرسنل بهداشت و درمان کل شهرستان اعم از پرسنل( بیمارستان های امام رضا،دکتر غرضی، ولایت، ۱۱۵، معاونت بهداشتی و سازمان انتقال خون) انجام شد که در مجموعه کمک های صورت گرفته در تحویل تجهیزات و نقدی توسط شرکت های صنعتی و معدنی جمعا ۶ میلیارد و ۴۷۰میلیون تومان بوده است.

وی در پایان گفت: از پویش های مردمی که از همان روز اول در گندزدایی و ضدعفونی خیابان ها و معابر کمک کردند و همچنین کمک های مالی قابل توجهی داشتند، تشکر ویژه ایی داشته باشم. همچنین از شرکت های معدنی و صنعتی که یاری کردند تشکر می کنم.همچنین از همه رسانه ها و هفته نامه های سیرجان خصوصا رسانه های فضای مجازی تقدیر میکنم که در اطلاع رسانی یاری گر مجموعه بهداشت و درمان در پیشگیری و مقابله با کرونا در این شهرستان بودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: اکثر تجهیزات خریداری شده توسط شرکت های معدنی و صنعتی و پویش های مردمی به مقابله با کرونا در شهرستان نصب و به زودی شاهد راه اندازی بخش.آی.سی یو ویژه بیماران کرونایی و تنفسی با ۱۸ تحت در بیمارستان امام رضا ع خواهیم بود که در شرایط فعلی نیاز شهرستان را تامین می‌کنند.

دکتر موسی نصراله پور امروز در نشست خبری مجازی با حضور انلاین خبرنگاران با اشاره به اینکه مجموع تخت های آی.سی.یو در شهرستان به ۴۰ عدد می رسد، افزود: در همین رابطه تخت های آی سی یو در بیمارستان امام رضا(ع) از ۱۱ تخت به ۳۰ تخت و در بیمارستان دکتر غرضی سیرجان از ۳ تخت به ۱۰ تخت افزایش می یابد که علاوه بر اینکه نسبت به جمعیت مورد قبول است و شهرهای همجوار را هم پوشش خواهد داد، برای افق دراز مدت نیاز بخش مراقبت های ویژه شهرستان را تامین می کند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که بیمارستان غرضی و امام رضا مرکز بیماران ترومایی هستند و معین شهرستان های بافت و شهربابک می باشند این تخت های ویژه جهت پوشش بیماران غیر کرونایی که نیاز به حمایت تنفسی دارند در افقی درازمدت حدود ۲۰ ساله در نظر گرفته خواهند شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49747
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.