جنوب کرمان همچنان روی خط قرمز کرونا /  آمار جنوب کرمان نگران کننده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان می گوید: بالارفتن موارد بستری مبتلایان به کرونا، شرایط موجود اقلیمی و همچنین افزایش فوتی ها نشان می دهد به زودی کاملا در وضعیت قرمز قرار می گیریم. 

به گزارش «کرمان نو» مهدی شفیعی در نشست مجازی خود افزود: روز گذشته از ۶۴۰ نمونه تست در سطح آزمایشگاه های استان ۲۲۶مورد مثبت شد.

وی ادامه داد: ۶۴ مورد این مبتلایان مربوط به علوم پزشکی جیرفت است.

وی تاکید کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون آزمایش 2‎ هزار و 949 نفر مثبت شد.

شفیعی ادامه داد: از این تعداد 924 نفر بیماران بستری و 2 هزار و 25 نفر بیماران سرپایی و اطرافیان بیمار بوده‎اند.

این مسوول با اشاره به اینکه اکثر مبتلایان در تماس با بیماران قرار داشتند گفت: بارها به مردم هشدار دادیم که اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد افزایش مواردی در هفته های بعد خواهیم بود که آمار موجود این مساله را به خوبی نشان می دهد و تمامی این فراز و نشیب ها به رفتارهای مردم بستگی دارد.

وی اضافه کرد: در مراحل نخست اقدامات کنترلی امکان پذیر بود و حالا که اپیدمی غالب شده است باید شرایط به حالت عادی برگردد.

حضور در مراسم ختم و عروسی باعث بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا شد

شفیعی ابراز تاسف کرد که مردم به دلیل حضور در مراسم ختم و عروسی، عدم رعایت فاصله فیزیکی و…راهی بیمارستان ها شده اند.

وی گفت: بسیاری از مردم پروتکل های بهداشتی را کنار گذاشته اند و حساسیت لازم را در این زمینه ندارند و همین عادی شدن مسأله باعث شده تا انتقال در درون خانواده ها افزایش داشته باشد.

شفیعی خبر داد:‌وزارتخانه به دانشگاه‎های علوم پزشکی با توجه به شناختی که از منطقه خود دارند، این اختیار را داده است که وضعیت سفید و قرمز و زرد را مشخص کنند که این کار از هفته آینده انجام می‎شود و ممکن است، این وضعیت تغییر کند.

آمار نگران کننده جنوب کرمان

وی آمار جنوب کرمان را نگران‎کننده عنوان و تاکید کرد: بیشترین میزان مبتلایان در جنوب استان در روستاها رخ  داده که دلیل این مسأله حضور در مراسم مختلف و تردد مسافران از استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان به جنوب کرمان بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص فوت جوانان بدون بیماری زمینه ای گفت: وقتی فردی به کرونا مبتلا شود هیچ فرمی نمی توان برای آن تعریف کرد. ممکن است مرگ های غیرمنتظره ای رخ دهد اما کسانی که از سیستم ایمنی قوی تری برخوردار هستند کمتر مبتلا می شوند.

شفیعی افزود: کودکان کار، معتادان و کارتن خواب ها جزو گروه های آسیب پذیر هستند و در این مورد به نهادهای متولی تاکید شده که این افراد را مدیریت کنند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50909
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.