کمالی پور:


مقابله با شیوع کرونا بدون تعطیلی ادارات امکان پذیر نیست

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی در خصوص میزان شیوع کرونا، از وزارت بهداشت خواست تا گزارش دقیقی از وضعیت شیوع این ویروس به مردم ارائه کند.

یحیی کمالی‌پور گفت: وضعیت اطلاع رسانی در خصوص میزان شیوع ویروس کرونا و اقدامات مسئولان و متولیان امر برای مقابله با این ویروس نوپدید و خطرناک بسیار ضعیف است.

او افزود: در حال حاضر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دانشگاه‌ها و مدارس برخی از استان‌های کشور تعطیل شده است.

او اضاقه کرد:در برخی استان‌ها نیز اقدامات دیگری صورت گرفته که نشان‌دهنده بی‌برنامه‌گی است.

نارضایتی‌ مردم در خصوص نحوه توزیع اقلام پزشکی و بهداشتی در کشور | اطلاع دقیقی از وضعیت شیوع کرونا وجود ندارد

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور، تصریح کرد: در حال حاضر اطلاع دقیقی از وضعیت شیوع کرونا در کشور وجود ندارد.

او اضافه کرد: اخیرا مسافرانی از مقصد ایران به لبنان و کانادا سفر کردند که  مشخص شد مبتلا به کرونا بودند.

او افزود: از طرفی نارضایتی‌های بسیاری هم در خصوص نحوه توزیع اقلام پزشکی، بهداشتی و آزمایشگاهی وجود دارد.

ضرورت آزمایش زندانیان برای جلوگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها

 

وی در خصوص احتمال شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها گفت: زندان‌ها به دلیل تراکم جمعیتی بالا نیازمند اقدامات جدی برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا هستند.

او افزود: از این رو باید از زندانیان تست و آزمایش کاملی گرفته شده و افراد مشکوک را قرنطینه کنند و تا زمان اعلام جواب آزمایش به بند‌ها عمومی منتقل نشوند.

کمالی‌پور گفت: ویروس کرونا دوران نهفتگی داشته و زمان می‌برد تا علائم خودش را نشان بدهد. بنابراین باید با اقدامت فوری مانع شیوع بیماری در زندان‌ها شویم.

او تاکید کرد: در شرایط فعلی آزمایش و قرنطینه افراد مشکوک تنها راه  قوه قضاییه است.

مردم به دلیل اطلاع رسانی نامناسب از شیوع کرونا سردرگم هستند

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نگرانی ما نه تنها زندان‌ها بلکه کل جامعه است، تصریح کرد: در حال حاضر مردم به دلیل اطلاع رسانی نامناسب و ضعیف نگران و سردرگم هستند.

او افزود: بنابر این از وزارت بهداشت می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر گزارش تیم بررسی کرونا را به مردم اطلاع دهد.

او گفت: اعلام شده وضعیت شیوع ویروس کرونا از نقطه سفید به نقطه زرد رسیده است، بنابر این مسئولان و متولیان باید این موضوع را برای مردم تشریح کنند که آیا وضعیت زرد مربوط به کل کشور بوده ویا تنها برخی از استان‌ها درگیر هستند.

 

مقابله با شیوع کرونا بدون تعطیلی ادارات امکان پذیر نیست

 

کمالی‌پور افزود: در حال حاضر مدارس و دانشگاه‌ها برخی از استان‌ها تعطیل شده اما هنوز اداره‌ها دایر است و پدر و مادرها در مکان‌های عمومی رفت و آمد دارند و  ممکن است بیمار شده و خانواده را تحت تاثیر قرار بدهد.

او گفت: بنابراین باید بدانیم چه کاری انجام می‌دهیم. اگر کرونا تا این حد اپیدمی شده که امکان کنترل آن وجود ندارد باید تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

این نماینده مردم با اشاره به جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: فردا جلسه علنی مجلس در دو شیفت برای بررسی کلیات لایحه بودجه 99 تشکیل شده و نمایندگان مردم از تمامی استان‌های کشور به همراه 1400 کارمند در یک محل جمع می‌شوند.

او افزود: با توجه به اینکه نمایندگان در زمان انتخابات ملاقات‌های زیادی داشتند ممکن است به کرونا مبتلا شده باشند، چرا که ابتلا دو نفر از نامزدها منتخب مردم در استان گیلان به کرونا نیز تایید شده است.

وی ادامه داد: بنده معتقدم برای جلسه علنی مجلس در روز دوشنبه باید تدابیری اندیشیده شود و نمایندگان قبل از ورود و به مجلس تست داده و سپس در جلسه حاضر شوند، در غیر این صورت سرایت بیماری به دیگر نمایندگان اجتناب ناپذیر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=43219
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.