استاندار کرمان:


نظام پرستاری تخصصی‌تر و گسترده‌تری برای جوانان برنامه‌ریزی شود

استاندار کرمان گفت: امید است با نگاه تخصصی‌تر به مقوله پرستاری پیگیری مطالبات پرستاران و کیفی سازی خدمات، نظام پرستاری را حرفه‌ای‌تر و گسترده‌تر برای جوانان برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی زینی وند در پیامی به مناسبت روز پرستار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت و تبریک میلاد حضرت زینب (س) به پرستاران دلسوز و وظیفه شناس استان کرمان، بر لزوم برنامه ریزی برای ایجاد نظام پرستاری حرفه‌ای، گسترده و جذاب برای جوانان تاکید کرد.

متن پیام دکتر علی زینی وند به شرح زیر است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

سلامت جامعه یکی از مؤلفه‌های توسعه یافتگی است و پرستاران به عنوان یکی از مهمترین و حیاتی ترین حلقه‌های زنجیره سلامت، همواره در فرایند سلامت جامعه نقشی محوری و اساسی داشته‌اند و با استقبال از خطرات ناشی از بیماری‌ها جلوه‌های زیبایی از ایثار، عطوفت و احساس مسئولیت را به نمایش گذاشته و روح همدلی و انسان دوستی را در شریان‌های جامعه جاری می‌کنند.

اهتمام ستودنی پرستاران در نجات جان انسان‌ها بیانگر مراتب والای نوع دوستی و نهایت حس وظیفه شناسی است. روز پرستار روز ارج نهادن به فرهنگ ایثار و خدمت و فرصت مغتنمی برای تجلیل از تلاش‌ها، خدمات و مجاهدت‌های ارزشمند پرستاران است.

بحران بیماری کرونا ویروس، در کنار سختی‌ها و رنج‌های بی شمار، تابلویی ماندگار از وظیفه شناسی، انسان دوستی و جان فشانی کادر بهداشت و درمان خلق کرد. پرستاران در این بحران همواره در میدان درمان حضوری مسئولانه و ایثارگرانه داشتند و با الگو گرفتن از اسوه عشق و ایثار، حضرت زینب (س) موجب تسکین آلام بیماران شدند. بدون تردید تاریخ وامدار از خودگذشتگی و مجاهدت‌های پرستاران و شهدای عرصه سلامت خواهد بود و فداکاری آنها در ذهن‌ها با افتخار و قدرشناسی به یادگار باقی خواهد ماند.

تقویت حوزه مراقبت، بهداشت، آموزش و پیشگیری در راستای ارتقای بنیه‌های بهداشت و درمان و حرکت به سمت بهداشت و پیشگیری محوری ضروری است و امید است با نگاه تخصصی‌تر به مقوله پرستاری، پیگیری درخواست‌ها و مطالبات پرستاران و کیفی سازی خدمات پرستاری، نظام پرستاری را حرفه‌ای‌تر، گسترده‌تر و جذاب‌تر برای جوانان برنامه‌ریزی کنیم.

شرایط کنونی نسبتاً آرام بیماری کرونا در استان گسترده کرمان را به بهای اندک به دست نیاوردیم. شهدای عرصه سلامت، جان و نگاه پر مهر خود را در این راه فدا کردند. از شما مردم فهیم و نجیب استان کرمان می‌خواهم با انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی یاریگر سپید قامتان عرصه سلامت باشید.

اینجانب با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت، با تقدیر از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، فرا رسیدن روز پرستار را به پرستاران فداکار و مسئولیت پذیر استان کرمان صمیمانه تبریک عرض نموده و از تلاش‌های فراوان و ماندگار پرستاران ومدافعان سلامت بویژه در کنترل مناسب بیماری کرونا تقدیر و تشکر می‌کنم. تندرستی، سرافرازی و بهروزی روزافزون سفیران سلامت را از خداوند منان مسالت دارم».

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81263
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.