۶۵۰۰ بیمار دیابتی در جیرفت شناسایی شد

رئیس مرکز بهداشت جیرفت از شناسایی ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار دیابتی در این شهرستان خبر داد و گفت: به دلیل شناسایی نشدن برخی بیماران دیابتی تعداد مبتلایان به این بیماری در جیرفت بیشتر از آمار اعلام شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، فرزانه برخوری با بیان اینکه سال گذشته آمار مبتلایان به دیابت در جیرفت پنج هزار و ۹۹۰ نفر بوده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱۰ نفر بیمار دیابتی شامل ۲۰۳ نفر در روستا و ۳۰۷ نفر در شهرهای این شهرستان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا مهر ماه امسال ۲ هزار و ۸۱۴ نفر در شهر و ۴۸۶ نفر در روستاهای جیرفت به بیماری دیابت مبتلا و این افراد توسط پایگاهای سلامت و خانه های بهداشت شناسایی شده اند.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت به هفته دیابت اشاره کرد و از برگزاری همایش پیاده روی، مسابقه طناب کشی و دارت به مناسبت این هفته خبر داد.

وی با بیان اینکه دیابت دارای سه نوع یک، ۲ و بارداری است،   اظهار داشت: دیابت نوعی بیماری است که بدن فرد مبتلا در این بیماری انسولین کافی نمی سازد یا نمی تواند از انسولین تولید شده به درستی استفاده کند.

وی گرسنگی و تشنگی بیش از حد، تکرر ادرار، خستگی یا خواب آلودگی، خشکی و خارش پوست،تاری دید و کندی ترمیم زخم را از علائم بیماری دیابت دانست و بر ترک سیگار، انجام فعالیت های ورزش، کاهش وزن، داشتن یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و مصرف ویتامین دی تاکید کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80273
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.