تکذیب ارتباط فوتی های ناشی از بیماری های قلبی با واکسن کرونا

معاون فنی مرکز بهداشت جیرفت گفت: طبق آمار موجود، فوتی های ناشی از بیماری های قلبی و سکته هیچ ربطی به واکسن کرونا ندارند و این شایعه بی اساس است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، اصغر سلیمانی  اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر فوتی های کرونا در کشور از میان کسانی است که واکسن دریافت نکرده اند و می طلبد همگان نسبت به سلامت عمومی و واکسیناسیون اهتمام داشته باشند.

 معاون مرکز بهداشت جیرفت اظهار کرد: از تمامی افراد بالای ۱۲ سال که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده اند، در خواست  می شود در اسرع وقت جهت دریافت واکسن کرونا به مراکز  واکسیناسیون مراجعه کنند و کسانی که واکسینه نشده اند، باید هر چه سریعتر برای حفظ سلامت خود و جامعه اقدام کنند و به شایعات بی اساس در فضای مجازی توجه نکنند.

وی بیان کرد: یکی از شایعات بی اساس و مطرح شده، ارتباط واکسن کرونا و بروز سکته قلبی – عروقی است که لازم است به اطلاع مردم  برسانیم که  طبق آمار در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ که در شهرستان جیرفت واکسیناسیون کرونا انجام نمی‌شد،  ۲۰۸ نفر بر اثر بیماری های قلبی – عروقی فوت کرده اند.

سلیمانی با ابراز خرسندی از کاهش آمار فوتی های ناشی از بیماری قلبی و سکته اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ که جامعه تحت پوشش  واکسیناسیون قابل توجه است این عدد به  ۱۰۶ نفر کاهش پیدا کرده  که نشان از ارتباط نداشتن واکسن کرونا و بیماری های قلبی – عروقی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81590
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.