مراکز درمانی دولتی جیرفت فقط ۱۲ دندانپزشک دارند

رییس مرکز بهداشت جیرفت گفت: این شهرستان با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت ۱۲ دندانپزشک دارد که در این راستا از اول سال جاری تاکنون ۱۷ هزار خدمت دندانپزشکی توسط این مرکز به مردم جیرفت ارائه شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، فرزانه برخوری افزود: پنج هزار نفر از سال گذشته تاکنون در مراکز زیرمجموعه مرکز بهداشت شهرستان جیرفت (مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی) خدمات دندانپزشکی دریافت کرده اند.

وی تعداد دندانپزشکان مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مرکز بهداشت شهرستان جیرفت را ۱۲ نفر اعلام و تصریح کرد: بیشترین خدمات بخش دندانپزشکی در شهرستان جیرفت مربوط به کشیدن دندان است.

رییس مرکز بهداشت جیرفت، خدمات کشیدن دندان، ترمیم، فیشورسیلانت، پالپوتومی، پالپ زنده و فلورایدتراپی را از جمله خدمات ارائه شده در واحد های دندانپزشکی زیرمجموعه مرکز بهداشت این شهرستان عنوان کرد.

وی به ۲۳ فروردین ماه روز دندانپزشک اشاره کرد و ضمن تبریک این روز گفت: اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها بر کسی پوشیده نیست.

برخوری افزود: دندانپزشکان به عنوان یکی از اعضای تیم سلامت، خدمات ارزنده ای در راستای درمان بیماری های دهان و دندان، ارتقای سطح سلامت، پیشگیری و آموزش روش های بهداشتی به افراد جامعه بویژه دانش آموزان ارائه می کنند.

برخوری بر نقش مهم دندانپزشکان در نظام سلامت و ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه تاکید کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87245
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.