کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد.


تداوم هوای گرم در کرمان

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنان افزایش دما را در سطح استان شاهد هستیم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: همچنان افزایش دما را در سطح استان داریم؛ و باتوجه‌به کاهش کیفیت هوا و تداوم هوای گرم خطر گرمازدگی هست؛ لذا قبل از تردد در جاده‌ها از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند و بیماران قلبی، ریوی و کودکان از فعالیت سنگین در فضای باز خودداری کنند.
مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: تا پایان هفته طی ساعات بعدازظهر ضمن افزایش ابر در ارتفاعات مناطق جنوبی و غربی استان بارش رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق دور از انتظار نیست.
او با بیان اینکه امروز بر سرعت وزش باد و گردوخاک در سطح استان افزوده می‌شود، افزود: در مناطق شمال، شمال غربی، مرکز و جنوب شرقی استان وزش باد نسبتاً شدید به همراه گردوخاک در این مناطق داریم.
او افزود: باتوجه‌به وزش باد و گردوخاک در سطح استان کاهش کیفیت هوا، انتقال ریزگرد، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و افزایش غلظت غبار دور از انتظار نیست.
سلاجقه بیان داشت: صبح امروز آسمان، جیرفت و انار صبح امروز غبارآلود بودند و به‌تدریج از شدت آن کاسته می‌شود.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: شهداد طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله‌زار با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده‌اند.

سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۲ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۴۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.
او گفت: صبح امروز شهداد با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین صبح را در کشور و بعد از آن ریگان با دمای ۳۵ درجه را در کشور داشتند.
سلاجقه بیان داشت: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته شهداد و ریگان با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد بعد از دهلران گرم‌ترین کشور بودند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=120662
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.